Tényleg a vezető van a középpontban ebben a Porschében

Vágólapra másolva!
Az utcai autókban oldalt ül a vezető, a versenypályán viszont előnyösebb, ha középről irányítja az autót. Ezért alakították át a cikkben szereplő Porschét ilyenre, ami még egy meglepő előnnyel is járt: a kevesebb ülése ellenére eggyel megnőtt a szállítható személyek száma.
Vágólapra másolva!

A hagyományos, közúti engedéllyel rendelkező járműveknél nagyon ritka, hogy a kormány középen legyen, a legtöbben csak a 90-es évek legendáját, az 1992-ben bemutatott McLaren F1-et tudnák említeni, mint hasonló elrendezésű utcai autót.

Forrás: Trinity Motorsports Group

A Trinity Motorsports Group egy ügyfél megrendelésére építette meg 300 munkaóra alatt a szintén középre helyezett vezetőüléssel rendelkező Porsche 911 Callera S-t, amelyet most egy Monterey-i árverésen szeretnének eladni 100 ezer dollár körüli áron. Csak a kocsi átalakítása állítólag 75 ezer dollárba került, de még így sem lehet közúton használni, versenypályán viszont már 49 ezer kilométert tettek bele.

Forrás: Trinity Motorsports Group

Belül meghökkentő a látvány. A műszerfalat a középkonzollal együtt kompletten elhúzták jobbra, amíg a kormány épp középre nem került. A baloldalon maradt üres részt karbon betétekkel fedték le, a "középkonzol" és a kézi váltó karja a vezetőüléstől jobbra található.

Forrás: Trinity Motorsports Group

Az utasülés természetesen áldozatul esett a műveletnek, a sofőr viszont egy négypontos övvel felszerelt versenyülésben foglalhat helyet. Mivel az ülést egy, az autó hossztengelyére merőleges sínre szerelték, a vezető ugyanúgy a bal oldalról szállhat be, mint a normál autókban, utána becsúszhat középre.

Forrás: Trinity Motorsports Group

Nemcsak a vezetési élmény növelésére volt jó az átalakítás, hanem arra is, hogy a hátsó ülések használhatóvá váljanak: mivel végre lett előttük lábtér, a vezető akár már két felnőttet is magával vihet a versenypályás száguldásra a korábbi egy helyett.