Újra kifogott a Mercedesen a jávorszarvasteszt

Jávorszarvasteszt
Vágólapra másolva!
Sok éve már, hogy a Mercedes belépett a kisautók világába az A-osztállyal. A debütálás viharosan sikerült egy svéd jávorszarvasteszt miatt, ahol az akkori modell szó szerint felborult, és komoly visszahívás után sikerült kijavítani a hibákat. Most a C-osztállyal adódtak problémák.
Vágólapra másolva!

Ezúttal egy kisebb fiaskóról van szó, hiszen a C350e hibrid középkategóriás szedán nem bukfencezett fel, viszont a szokványos 72 km/h-s sebességnél csúnyán keresztbe fordult. A svéd Teknikens Varld munkatársai többszöri nekifutással csökkentették a sebességet, végül 64 km/h-nál sikeresen végigvitte a kétszeri hirtelen sávváltással járó manővert.

Valószínűsíthető, hogy a hibrid változatnál a csomagtér alá épített akkumulátorok plusz tömege, valamint a nem megfelelően kalibrált menetstabilizáló elektronika együttese okozta a megpördülést. A német prémiumgyártónak viszont nem jó hír, hogy a Citroen DS5 még 75 km/h-val is simán átjutott a bóják között, azonos körülményekkel természetesen.

A Mercedes svédországi képviselete reakciójában arra hivatkozott, hogy helytelenül volt beállítva a gumik légnyomása, mivel saját próbáik alapján a C350e is képes 75 km/h-val teljesíteni a jávorszarvas tesztet. Kíváncsian várjuk, megismétlik-e a vizsgálatot más abroncsokkal és keréknyomással, és szükség lesz-e újabb visszahívási akcióra.