Elnézést kért Detroitban a dízelbotrányért a VW vezérigazgatója

Matthias Müller Volkswagen
DETROIT, MI - JANUARY 11: Matthias Mueller, CEO of Volkswagen, is shown at the Volkswagen reveal at the 2016 North American International Auto Show on January 11, 2016 in Detroit, Michigan. The NAIAS runs from January 11th to January 24th and will feature over 750 vehicles and interactive displays. Bill Pugliano/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
A dízelbotrány tavaly szeptemberi kirobbanása óta első amerikai látogatásán kért elnézést Matthias Müller a TDI-k emissziós értékeinek manipulálásáért.
Vágólapra másolva!

"Tudjuk, hogy nagy csalódást okoztunk ügyfeleinknek, az illetékes hatóságoknak és általában a nagy nyilvánosságnak is" - jelentette ki a hétfőn megnyíló Detroiti Autószalon előestéjén Matthias Müller. "Itt és most elnézést kérek mindazért, ami a Volkswagennél rosszul alakult. Minden erőnkkel azon vagyunk, hogy helyrehozzuk a dolgokat" - fogalmazott.

Matthias Müller a Detroiti Autószalonon Forrás: AFP/2016 Getty Images/Bill Pugliano

„Az amerikai hatóságok már megkapták a Volkswagen koncepcióját a botrányban érintett autók motorjainak az átalakítására” - mondta, hozzátéve, hogy azt csak azt követően hozzák nyilvánosságra, hogy alkalmazására zöld utat kaptak. Müller szerdán találkozik az amerikai EPA (Environmental Protection Agency) környezetvédelmi hivatal igazgatójával, Gina McCarthyval.

A Bild am Sonntag német lap vasárnapi beszámolója szerint a Volkswagen vezérigazgatója egy újonnan kifejlesztett dízelmotor-katalizátort mutat be az EPA elnökének. A katalizátorral a dízelbotrányban az Egyesült Államokban érintett 580 ezer autóból 430 ezer károsanyag-kibocsátását lehet csökkenteni. A Volkswagen szóvivője a lap értesülését nem erősítette meg. Az EPA csütörtökön dönt a Volkswagen dízelmotor-emissziós értékek korrigálására tett javaslatairól.

Matthias Müller Detroitban megerősítette, hogy a Volkswagen kitart amerikai beruházási tervei mellett, sőt, a chattanooga-i üzem több mint egymilliárd dolláros modernizálása mellett még 900 millió dollárt fordít az idén piacra kerülő új, hétszemélyes CrossBlue SUV modell gyártásába is, ami kétezer új munkahelyet teremt az Egyesült Államokban.

A Volkswagen-konszern tavaly 600 ezer autót értékesített az Egyesült Államokban, kissé többet, mint 2014-ben. A növekedés azonban prémium márkái, az Audi és a Porsche eladásainak volt köszönhető, mivel a Volkswagen márka értékesítése öt százalékkal, 349 ezerre csökkent.