Letartóztatták a Porsche egyik vezető menedzserét

dízel autó, kibocsátási teszt
A hose for an emission test is fixed in the exhaust pipe of a Volkswagen Golf 2,0 litre diesel car at the Technical Inspection Agency in Ludwigsburg, southwestern Germany, on August 7, 2017. Suspicions of cheating have fallen on Volkswagen and other firms in the German car industry, such as Mercedes-Benz maker Daimler, BMW and VW's luxury subsidiaries Audi and Porsche. German weekly magazine "Der Spiegel" in July 2017 published details of a VW letter to the German and European competition authorities, which it said showed auto giants had been working together on technology, suppliers, costs, sales and markets since the 1990s. / AFP PHOTO / THOMAS KIENZLE
Vágólapra másolva!
Előzetes letartóztatásba helyezték a német Volkswagen csoporthoz  tartozó Porsche autógyártó társaság egy vezető menedzserét a Volkswagen dízelbotrányával összefüggésben - jelentették pénteken német lapok.
Vágólapra másolva!

A Bild című lap értesülése szerint a motorok fejlesztéséért felelős vezetőt, Jörg Kernert helyezték előzetes letartóztatásba elmenekülés és bizonyítékok eltüntetésének veszélye miatt.
A társaság igazgatótanácsának elnöke, Oliver Blume tájékoztatta az ügyről a munkatársakat, pénteki levele szerint

a stuttgarti ügyészség az igazgatóság egy tagja, egy vezető menedzsere és egy volt - jelenleg a szintén a Volkswagenhez tartozó Audinál dolgozó - munkatársa ellen folytat eljárást,

és a vezető menedzsert helyezték előzetes letartóztatásba - írta a Bild.
Az ügyészség dízelüzemű autók károsanyag-kibocsátásával kapcsolatos manipuláció és jogsértő reklám gyanúja miatt indította a nyomozást, és

szerdán 30 ügyész és 160 rendőr mozgósításával házkutatást tartott a társaság székhelyén és több németországi telephelyén, összesen 10 helyszínen.

Ezzel kapcsolatban Oliver Blume körlevelében kiemelte, hogy a Porsche nem fejleszt és nem gyárt dízelmotorokat, így dízelmotorok működtetésére szolgáló szoftverekkel sem foglalkozik. Hozzátette, hogy az ügyészség szerint

a három gyanúsított tudott arról, hogy Porsche-gyártmányokba beépített dízelmotorokat olyan berendezésekkel szereltek fel, amelyek használata tilos volt.

A társaság visszautasítja a gyanúsítást.

Az Audinál is házkutatás volt

Szerdán az Audi ingolstadti központjában és egy telephelyén is tartottak házkutatást. A vállalat egy szóvivője közölte, hogy az eljárás nem a cég ellen irányul.

Az Audi dízelmotorokat szállít egyes Porsche típusokhoz.

A luxus sportautókat és városi terepjárókat gyártó társasággal szemben már 2016-ban felmerült a károsanyag-kibocsátást szabályozó berendezés manipulációjának gyanúja, és azóta több tízezer gyártmányt hívtak vissza átalakításra.

A dízelbotrány 2015 szeptemberében kezdődött, amikor az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) megvádolta a Volkswagent, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű jármű kipufogógáz-tisztító berendezésébe, amely érzékeli a mérés körülményeit. Az autó így a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálja, vagyis csal a vizsgán.

A Volkswagen elismerte a csalást.

Az ügy világszerte a VW mintegy 11 millió gépjárművét érinti, ezek közül 8,5 milliót az EU-ban adtak el.

A VW a világ legnagyobb gépjárműgyártója, tavaly 10,74 millió gyártmányt értékesített, ami 4,3 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. A névadó Volkswagen, az Audi, a Skoda és a Seat típusú személyautók mellett olyan luxusmárkák gyártója, mint a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, illetve a Ducati sportmotorkerékpár. Saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a VW gyártja.