A Seat három évvel ezelőttig egyetlen SUV-val sem rendelkezett, mostanra viszont már három ilyen modellje is van: a kis Arona, a közepes Ateca és a most érkezett, nagy Tarraco. Nem csoda, hogy folyamatosan bővítik a szabadidő-autó kínálatot, mert nagyrészt ezeknek a típusoknak köszönhető, hogy
három év alatt több mint 30 százalékkal nőttek a gyártó eladásai
(mondjuk volt honnan, és a számok még így is jelentősen elmaradnak a hasonló ütemben fejlődő Skodáétól).
A Tarraco aduja, hogy hétszemélyes verzióban is kérhető (plusz 267 ezer forintért), akárcsak
testvérei, a Skoda Kodiaq és a Volkswagen Tiguan Allspace.
Ez az új családvédelmi akcióterv részeként 2,5 milliós állami támogatást jelent majd idén nyártól kezdve azoknak a családoknak, amelyek három gyerekkel rendelkeznek.
Azonban nem árt tudni, hogy mindhárom VW-konszernes SUV inkább csak 5+2 személyes. Aki szeretné 7 felnőttel rendszeresen megtölteni az autóját, az jobban jár a Seat kínálatában még mindig megtalálható, közel tízéves Alhambrával. Az egy valódi, régivágású buszlimuzin sík padlóval, jó variálhatósággal és praktikus tolóajtókkal, de persze a formája közel sem olyan divatos, és az üléspozíciója sem olyan magas.
A Seat új formanyelve a Tarracón debütált,
de azóta már láthattuk a márciusban debütált Cupra Formentoron és valószínűleg hasonló jegyeket visel majd az év végén érkező új Leon is. Jellegzetes vonás az egyenes vonalakkal határolt LED fényszóró a benne érdekesen kunkorodó nappali fénnyel, a piros csíkkal összekötött hátsó lámpákat szintén vonalzóval rajzolták.
Profilból nehéz megkülönböztetni a Tiguan Allspace-t, a Kodiaq-ot és a Tarracót, annyira hasonlítanak, az ajtók talán még csereszabatosak is.
Csak szemből és hátulról térnek el egymástól markánsan,
a dizájnerek a fényszórókon és a hűtőmaszkokon élhették ki kreativitásukat.
Honnan a név?
A Tarraco a nevét a Földközi-tenger partján fekvő történelmi városról, a csodálatos építészetű kulturális központról, Tarragonáról kapta, amelyet régebben hívtak úgy. Össznépi szavazással választották ki a nevet: több mint 140 000 lelkes résztvevő küldött ajánlatot, akik a "#SEATseekingName" verseny utolsó szakaszában részt vettek.Egy 4,73 m hosszú, 1,84 méter széles és 1,66 m magas SUV-ban nem nagy kihívás tágas utasteret alkotni, a Tarraco második üléssorban
annyi hely van, hogy táncolni is lehet.
Kár, hogy leghátul, a hatodik és hetedik ülésen már nem ilyen rózsás a helyzet: eleve bejutni is nehéz az előrebillenő középső soron keresztül, a csomagtér padlójára szerelt ülések pedig kicsik és formázatlanok, csak kisgyerekeknek kényelmesek.
Igaz, a leghátsó lábtér bővíthető a sínen csúsztatható hátsó ülések előre tolásával,
de ettől még ugyanúgy felhúzott lábakkal kell ülni, ami rövid távon is kényelmetlen. Ha nincs szükség a plusz két ülésre, a padlóba lehet hajtani őket, ekkor csak 60 litert vesznek el az egyébként gigantikus, 760 literes csomagtartóból.
Mint a kínálat legnagyobb és legdrágább autója, a Tarraco magára vállalja a Seat-csúcsmodell szerepét, ami elsősorban az Ateca/Leon párosétól eltérő, új műszerfalon, a jobb anyaghasználaton, valamint a gazdagabb alapfelszereltségen érhető tetten.