Kereken 1000 lóerős lett az első zöld rendszámos Ferrari

Ferrari SF90 Stradale
Vágólapra másolva!
A konnektoros hibrid SF90 Stradale az olasz gyártó valaha volt legerősebb és legjobb gyorsulású utcai sportautója.
Vágólapra másolva!

Az SF90 az újgenerációs Ferrari modellek első képviselője, és a második új modell a 2019-re bejelentett ötből. Az első idei újdonság, a tavasszal bemutatott F8 Tributo bizonyos körökben csalódást keltett, mert lényegében csak a 488 GTB frissített változatát tisztelhettük benne. Azonban a színfalak mögött

a cég már keményen dolgozott az újgenerációs modellek első darabján,

ami sok tekintetben mérföldkő a Ferrari történetében.

Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale

Egy benzin- és három villanymotor

1000 lóerős összteljesítményével és 2,5 másodperces százas sprintidejével az SF90 Stradale a valaha volt legerősebb, legfürgébb, leginnovatívabb Ferrari, és egyben a cég első plug-in hibridje is (a LaFerrari is hibrid volt, de nem lehetett külső forrásból tölteni).

Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale

A négyliteres, 780 lóerős, 800 Nm nyomatékú, 8000-es fordulatig pörgethető turbós V8-as benzinmotornak nem kevesebb, mint három villanymotor segít be a hajtásba. Pont olyan az elrendezés, mint a Honda NSX-é: egy villanymotor a középre beépített motor és a váltó között hátul, kettő pedig az első tengelynél található,

vagyis az autó összkerékhajtású.

Az elöl lévő két villanymotornál megvalósul a nyomatékvektor-szabályozás, vagyis kanyarban a külső kerék kap több nyomatékot.

Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale

Egy kompakt, 7,9 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorból nyerik az áramot a villanymotorok, ezt külső forrásból is lehet tölteni, de a benzinmotor is képes rá. Tisztán elektromos üzemmódban, hang nélkül 26 km-t tud megtenni az SF90 elsőkerék-meghajtással, vagyis pont jogosult lesz nálunk a számtalan kedvezményt adó zöld rendszám viselésére (25 km-es hatótávtól jár a konnektoros hibrideknek).

Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale

Fioranóban új körrekordot döntött

Az új nyolcfokozatú dupla kuplungos váltó 20 százalékkal kisebb, 7 kilóval könnyebb, de 30 százalékkal gyorsabb a cég régi hétfokozatújánál, ráadásul 8 százalékkal a fogyasztást is mérsékli. Úgy tudták csökkenteni a méretét és a tömegét, hogy

a hátramenetet kivették belőle, a tolatást ugyanis már a villanymotorokkal oldja meg az új Ferrari.

Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale

Négy üzemmódot kínál a kormányon lévő e-Manettino kapcsoló: tisztán elektromos, hibrid (ez az alapbeállítás), teljesítmény és időmérő. Utóbbiban adja le a legnagyobb teljesítményt a négy motor, de ezt csak korlátozott ideig lehet kihasználni.

Ebben az üzemmódban 2,5 másodperc alatt sprintel a kocsi 0-100 km/órára,

és 6,7 másodperc alatt tud 0-200 km/órára gyorsulni, a szériaautók közül csak az 1500 lóerős Bugatti Chironnak van még ennél is kevesebb időre szüksége ehhez.

Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale
Ferrari SF90 Stradale

Az SF90 Stradale végsebessége 340 km/óra, ami nem rekord a cég történetében, mert ennél a 963 lóerős LaFerrari gyorsabb volt 9 km/órával. Viszont a cég tesztpályáján, Fioranóban az újdonság egy kör alatt 64 métert ver az öt éve bemutatott régi csúcsmodellre.