A 2017-ben nagy sikerrel megrendezett viadal folytatásaként a szervezők idén is élménydús programokkal várják Mogyoródra az autók szerelmeseit.
2017-ben sikerült összehoznunk a Peter Autóval egy szerződést, amelynek értelmében megrendezhettük az első magyarországi klasszikus autóversenyt a Hungaroringen.
– mesél a kezdetekről Szalay Balázs, az esemény egyik megálmodója. „Nagyon jól sikerült, így tulajdonképpen eldőlt, hogy a továbbiakban kétévente fogjuk megrendezni a Classicot, tehát az
elkövetkezendő hat évben három ilyen rendezvényt fogunk még szervezni,
a Le Mans-szal nem ütköző időpontokban. Reméljük, elérjük mi is az ottani nézőszámokat, a neves versenyt ugyanis közel 155.000-en látogatták 2018-ban.
Körülbelül 200 versenyző vesz részt idén a Hungaroring Classicon, továbbá mintegy ezer autót várunk, amelyek a szépségversenyen indulnak majd.
Idei újdonság, hogy motorkategóriában is hirdetünk szépségversenyt, melynek során amerikai, európai és magyar gyártmány kategóriában is díjazni fogunk."
Ez alkalommal hét versenyszámban állnak majd rajthoz a múltszázad autócsodái: elsőként a Classic Endurance Racing rajtol, ezt követi a 2.0L Cup, melyen kizárólag 2 literes, rövid alvázas Porsche 911-esek állnak rajthoz, ezt követően pedig a legendás C-csoportos autókért izgulhatnak a nézők a Group C Racing során.
A Heritage Touring Cup látványos túraautó-versenyt ígér, melynek külön érdekessége, hogy
lesz tankoló zóna, ahol a pilótáknak kötelező lesz legalább egyszer tankolniuk a kétórás futam során.
A Greatest Trophy az 50-es és 60-as évek olyan világhírű járműveit vonultatja fel, mint a Maserati 300 vagy a Ferrari 250 GT Berlinettas. Emellett minden versenyen csatlakozik 1-1 meghívott vendég, így biztosan látható lesz egy Aston Martin DB GT, vagy egy Porsche Carrera Abarth is.
A Sixties' Endurance az 1963 előtti sportautók és az 1966 előtti GT-autók viadala, a kor összes ikonikus járművét vonultatva fel.
A Central European Trophy izgalma eddig Kelet-Európában csak a kiváltságosak számára volt elérhető, ám mára a dedikált versenyzők csodálatos versenyautókkal állnak a rajtvonalra.
„Megmondom őszintén, kacsingatok a versenyzés felé, de most, mint rendező leszek jelen a versenyen" – teszi hozzá Szalay Balázs, akit a közönség elsősorban az Opel Dakar Team pilótája és tulajdonosaként ismer, aki 1996-ban indult először a Dakar-ralin, és azóta is rendszeres résztvevője a sivatagi száguldásnak.
Arra számítok, hogy idén sokkal többen érkeznek, mint 2017-ben, ugyanis jóval több mellékeseményt sikerült idén megszerveznünk, többek között komoly gyerekjátszóval várjuk a családokat, ahol számos játék megtalálható lesz, illetve kisebb, pedálos autókkal gyermekfutamot is tervezünk. Mindezek mellett idén megrendezünk egy divatbemutatót a hatvanas évek divatjából, így ezek együttesen emelik reményeink szerint a Classic színvonalát
– mutat rá az ismert autóversenyző. „Lesz 45-50 food truck, rengeteg ételt kóstolhatnak a kulináris élvezetek kedvelői – ígéri továbbá –, 6 helyszínen 24 zenekar fogja a 40-es, 50-es, 60-as évek zenéjét játszani.
A legnagyobb hívó szók azonban mégis maguk a versenyautók, amelyeket ide várunk, az autóskártyát kedvelők is személyesen találkozhatnak a hajdan „mindent vitt" autókkal
– teszi hozzá. „Az autók gyönyörűek, nagyon drágák, és valóban életre-halálra versenyeznek majd. Akit kicsit is érdekel az autók formája, múltja, tervei, dizájnja, jövője, és egy versenyt kell Európában választania látogatás céljából, akkor biztos, hogy ez az, ahova el kell menniük" – véli Szalay Balázs. „A jegyeket érdemes előre megvenni, ugyanis a helyszínen drágább lesz" – teszi hozzá az előrelátó érdeklődők kedvében járva.