Másodszor állítja rajthoz a múlt század autócsodáit a Hungaroring Classic

Hungaroring Classic
Vágólapra másolva!
2019. július 12-14. között tér vissza hazánkba a Hungaroring Classic mezőnye, amely két évvel korábban már hatalmas sikert aratott a magyar versenypályán. „Klasszikus autók, klasszikus értékek" – ígérik a szervezők a feledhetetlen időutazás alkalmából. A hatvanas, hetvenes és nyolcvanas évek versenyautói és pilótáik egész biztosan különlegessé teszik a júliusi hétvégét a mogyoródi dombok között.
Vágólapra másolva!

A 2017-ben nagy sikerrel megrendezett viadal folytatásaként a szervezők idén is élménydús programokkal várják Mogyoródra az autók szerelmeseit.

– mesél a kezdetekről Szalay Balázs, az esemény egyik megálmodója. „Nagyon jól sikerült, így tulajdonképpen eldőlt, hogy a továbbiakban kétévente fogjuk megrendezni a Classicot, tehát az

elkövetkezendő hat évben három ilyen rendezvényt fogunk még szervezni,

a Le Mans-szal nem ütköző időpontokban. Reméljük, elérjük mi is az ottani nézőszámokat, a neves versenyt ugyanis közel 155.000-en látogatták 2018-ban.

A Hungaroring Classic mezőnye sokszínű és izgalmas napot ígér Forrás: Hungaroring Classic

Körülbelül 200 versenyző vesz részt idén a Hungaroring Classicon, továbbá mintegy ezer autót várunk, amelyek a szépségversenyen indulnak majd.

Idei újdonság, hogy motorkategóriában is hirdetünk szépségversenyt, melynek során amerikai, európai és magyar gyártmány kategóriában is díjazni fogunk."

Ez alkalommal hét versenyszámban állnak majd rajthoz a múltszázad autócsodái: elsőként a Classic Endurance Racing rajtol, ezt követi a 2.0L Cup, melyen kizárólag 2 literes, rövid alvázas Porsche 911-esek állnak rajthoz, ezt követően pedig a legendás C-csoportos autókért izgulhatnak a nézők a Group C Racing során.

Szalay Balázst, a Hungaroring Classic egyik megálmodóját a közönség elsősorban az Opel Dakar Team pilótája és tulajdonosaként ismeri Forrás: dakar.hu

A Heritage Touring Cup látványos túraautó-versenyt ígér, melynek külön érdekessége, hogy

lesz tankoló zóna, ahol a pilótáknak kötelező lesz legalább egyszer tankolniuk a kétórás futam során.

A Greatest Trophy az 50-es és 60-as évek olyan világhírű járműveit vonultatja fel, mint a Maserati 300 vagy a Ferrari 250 GT Berlinettas. Emellett minden versenyen csatlakozik 1-1 meghívott vendég, így biztosan látható lesz egy Aston Martin DB GT, vagy egy Porsche Carrera Abarth is.

A benzingőz szerelmesei másodszor izgulhatják végig az életre-halálra szóló viadalokat Forrás: Hungaroring Classic

A Sixties' Endurance az 1963 előtti sportautók és az 1966 előtti GT-autók viadala, a kor összes ikonikus járművét vonultatva fel.

A Central European Trophy izgalma eddig Kelet-Európában csak a kiváltságosak számára volt elérhető, ám mára a dedikált versenyzők csodálatos versenyautókkal állnak a rajtvonalra.

„Megmondom őszintén, kacsingatok a versenyzés felé, de most, mint rendező leszek jelen a versenyen" – teszi hozzá Szalay Balázs, akit a közönség elsősorban az Opel Dakar Team pilótája és tulajdonosaként ismer, aki 1996-ban indult először a Dakar-ralin, és azóta is rendszeres résztvevője a sivatagi száguldásnak.

Idén hét különböző versenyszámban áll majd rajthoz a Hungaroring Classic mezőnye Forrás: Hungaroring Classic

– mutat rá az ismert autóversenyző. „Lesz 45-50 food truck, rengeteg ételt kóstolhatnak a kulináris élvezetek kedvelői – ígéri továbbá –, 6 helyszínen 24 zenekar fogja a 40-es, 50-es, 60-as évek zenéjét játszani.

– teszi hozzá. „Az autók gyönyörűek, nagyon drágák, és valóban életre-halálra versenyeznek majd. Akit kicsit is érdekel az autók formája, múltja, tervei, dizájnja, jövője, és egy versenyt kell Európában választania látogatás céljából, akkor biztos, hogy ez az, ahova el kell menniük" – véli Szalay Balázs. „A jegyeket érdemes előre megvenni, ugyanis a helyszínen drágább lesz" – teszi hozzá az előrelátó érdeklődők kedvében járva.