Nem csak hibriddel lehet százezreket spórolni - Dacia Duster TCe 100 LPG teszt

Dacia Duster LPG teszt (2020)
Vágólapra másolva!
A hangzatosabbnál hangzatosabb villanyautós ígéretek zajában, a lassan majd minden utcasarkon felbukkanó (főleg használtan vett) hibridek árnyékában csendben jelentkezik a Dacia: az LPG nem veszett ügy, különösen a gázkúthálózattal rendelkező Magyarországon. A Duster pedig három hengerrel sem egy elveszett autó, ezt a teszthéten is bizonyította.
Vágólapra másolva!

Ügyesen menedzseli a Renault diszkontmárkáját: a Dacia kínálatában csak és kizárólag olcsó, egyszerű autók vannak. Ők nem léptek a lassan már az Audit szorongató Skoda útjára, világosan kijelölték piacát és vevőkörét a franciák, nehogy kannibalizálják egymást a konszernen belüli modellek. Más kérdés, hogy egyszerű, spórolós és sallangmentes fazon a haszonjárműveket kivéve egy kategóriának áll csak igazán jól: a terepjáróknak, nem véletlen a Duster több mint egy évtizede tartó sikere. Baltával faragott, de strapabíró jármű, ami páváskodás helyett rossz utakra termett.

Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)

Kívül kisebb, belül nagyobb előrelépés

A formájával nincs igazi bajom, határozott a kiállása, félhomályban sem tippelném nyámnyila városi crossovernek. Feláras csecsebecsékkel fel lehet dobni, némi kályhaezüst a műanyagokon, tetősín, látványos felnik és kész is az autó, amiért öltek volna a Macskajaj című film szereplői. Az első generációhoz képest elenyészőek a különbségek, de a lámpák elöl-hátul árulkodóak, és a sávédőn is megjelent egy álkopoltyúú. Hasmagassága 21 centi, a terepszöge elöl 30, hátul 34 fok, vagyis ezzel az autóval bátorkodhatunk elhagyni a járt utat, és még nagyon félteni sem kell.

Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)

Ha kívülről nem is, belülről igazán könnyű felismerni a második generáció Dustert, ez ugyanis már úgy néz ki, mint egy rendes utastér. Elég, ha zsebben van az automata kártya, az autó magától nyílik-záródik.

Az előd rettenetes kormánya, anyaghasználata és ergonómiája a múlt,

és bár ez még mindig a jelenlegi piac egyik legolcsóbb hatású beltere, messze nem élhetetlen. A bőrkormányhoz nem is rossz hozzáérni, és bár az ülőlap kicsit rövid, azért ücsörögni sem olyan borzalmas itt.

Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)

A csúcspont egyértelműen a Renault Capturből ismerős krómtekerős klímakonzol, felette pedig a 7 colos érintőkijelző, ami gyorsan reagál az érintésre. Feláras extra (75 ezer forint) a meglepően jó Multi-view 4 kamerás rendszer, amivel körbe tudjuk monitorozni az autót, kár kihagyni, ennyiért utólagosan beépítettet sem kapnánk. Rendes kompakt-SUV helykínálatot nyújt a Duster, négy felnőtt normálisan elfér benne, és még marad egy 445 literes csomagtartó is. Egyetlen hanyagság tűnt fel az autón: a kormány középállásban ferde, de ez lehet, hogy csak egy korábbi padkázás eredménye.

Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)

Sávtartó nincs, kis turbómotor van

Meglepő ugyanakkor, hogy a biztonságot mindig komolyan vevő Renault még 2020-ban sem szán a Daciának semmilyen vezetéstámogató rendszert.

Egyes egyedül holttérfigyelő pislákol a tükörben,

az is pont olyan halványan, hogy alig látni nappali világosságban. Sávtartó asszisztens, automatikus vészfék-rendszer, táblafelismerő és egyéb nyalánkságok az extralistán sincsenek, a második Duster-generáció bemutatásakor elvégzett törésteszt háromcsillagos eredményén így aligha tudnának és akarnának javítani. Természetesen az ESP, a hat légzsák és az Isofix széria, mint minden új autóban.

Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)

A szívómotorok ideje lejárt, már csak turbósok vannak a kínálatban, így a régi 1,6-os helyett egyliteres, háromhengeres benzines lett az alap, kereken 100 lóerővel. Egyedül ezt a verziót lehet az elsősorban propánt és bután tartalmazó autógázra (LPG) átalakítva kapni, ami a kiterjedt magyar kúthálózatot ismerve sokkal előnyösebb, mint néhány más gyártó kínálatában fel-felbukkanó sűrített földgáz (CNG). A felár 150 ezer forint, ami olcsóbb, mintha utólag akarnánk gázosítani az autót, a széndioxid kvótabírságokat lágy hibridek helyett e megoldással próbálja mérsékelni a Dacia.

Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)
Dacia Duster LPG teszt (2020)

Őszintén megvallva, az LPG-s autóktól mindig is idegenkedtem.

Utólagos kókányolásnak tartom, amivel bizonytalanná válik a gyár által kitalált hajtáslánc, macerás tankolni, és alapvetően mélygarázsokba sem szabad velük behajtani. Szóval tökéletes alany vagyok arra, hogy meggyőzzenek, mégis érdemes számításba venni az autógázt. Az LPG-üzemre kívül csak egy szélvédőmatrica utal, de a tanksapka mögötti dupla nyílás már jelzi, hogy kettős üzemű a gép. A rendszer – bár a gyárban szerelik be – beszállítói, a régóta ezzel foglalkozó Landi Renzo terméke, de erre is él a garancia.

Cikkünk folytatódik, kérjük lapozzon!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!