Döbbenetes autóval éled újra a Maserati, még a Ferrari is aggódhat

Maserati MC20
Vágólapra másolva!
Az elektromos és benzines hajtással is kapható MC20 egy új korszak kezdetét jelenti az olasz márkánál.
Vágólapra másolva!

Bár a Maserati már 15 éve nem tartozik a Ferrari alá (sőt, négy éve már egy cégcsoportban sincsenek, ugyanis a Ferrari önállósodott, a Maserati meg maradt FCA-tulajdonban) mégis máig kellett várni, hogy a nagy hagyományokkal bíró márka egy olyan modellt dobjon piacra, amely

közvetlen konkurenciát jelent a Ferrari legfontosabb modelljének, az F8 Tributónak.

A modenai gyártó utolsó középmotoros autója a Ferrari Enzo alapokra épült, versenypályákon is komoly sikereket arató, 2004 és 2005 között gyártott MC12 volt, ennek mutatták most be az utódát, amelyet MC20 névre kereszteltek.

Az új csúcsmodell nem csak azért kulcsfontosságú, mert ezzel tér vissza a szupersportautó-gyártók közé és a versenypályákra a Maserati, és ebben dolgozik a Nettuno nevű új turbós V6-os (a cég első önálló fejlesztésű motorja az ezredforduló óta), hanem azért is, mert ez az első szigonyos autó, amit

tisztán elektromos hajtással is meg lehet majd venni.

A villanyverzió 2022-ben érkezik, a benzinesnél jobb gyorsulással, de kisebb végsebességgel, kb. 350 km-es hatótávval.

Ennél erősebb háromliteres motor nincs

Addig is a háromliteres, dupla turbós, 630 lóerős, 730 Nm nyomatékú V6-os lesz az egyetlen motor, amivel meg lehet venni a

több mint 70 millió forintba kerülő MC20-ast.

Az erőforrás bőven tartalmaz Forma-1-es technológiákat (kettős befecskendezés, előkamrás égéstér, hengerenként két gyertya), így tudták elérni, hogy a Mercedes-AMG kétliterese mellett a világ legnagyobb fajlagos teljesítményű (210 lóerő/liter) szériamotorja legyen.

Rekordidő,

24 hónap alatt tervezték meg

az MC20-ast a Maserati modenai központjában, többek között annak köszönhetően, hogy a menetdinamikai tesztelés 97 százalékát virtuálisan, a Maserati új, Virtual Vehicles Dynamics Development nevű szimulációs szoftverével végezték el.

Szárnyak nélkül

A szép formaterv bőven tartalmaz utalásokat az MC12-esre, de annál elegánsabb, letisztultabb és kevésbé versenyautós. Ügyeltek arra a tervezők, hogy nagy szárnyak és egyéb aerodinamikai alkatrészek ne csúfítsák el a karosszériát, emiatt a leszorítóerőt főképp az autó alatti levegőáramlásokkal, egy hatalmas diffúzorral oldották meg (több mint 2000 órát töltöttek a fejlesztők a Dallara szélcsatornájában).

A középre beépített motor erejét egy nyolcfokozatú dupla kuplungos automata váltó továbbítja a hátsó kerekek felé mechanikus önzáró differenciálművön keresztül, felárért elektronikus sperr is rendelhető.

Ötféle üzemmód közül választhat a vezető:

GT, nedves idő, Sport, Corsa (versenypálya) és ESC Off (kikapcsolt menetstabilizáló), utóbbi megegyezik a Corsával, de elektronikus védőháló nélkül.

Olyan gyors, mint a Ferrarik

Mivel az MC20 rengeteg szénszálból és egyéb könnyű anyagból épül fel, a tömege nem éri el az 1,5 tonnát. Ez remek súly/lóerő arányt jelent, ami miatt

kevesebb mint 3 másodperc alatt képes felgyorsulni 0-100 km/h-ra,

és 8,8 másodperc alatt 0-200 km/h-ra. A végsebessége 325 km/óra.

Minden sarokban igényes, kettős keresztlengőkaros futómű dolgozik adaptív lengéscsillapítással, a 20 colos felnik mögött elöl 380, hátul 350 mm átmérőjű Brembo karbon-kerámia féktárcsák rejtőznek hat-, illetve négydugattyús féknyergekkel.

A minimalista stílusú utasteret felfelé-oldalra nyíló pillangóajtókon keresztül lehet megközelíteni, a vezető előtti digitális műszerfal és az infotainment érintőképernyője is 10 colos.

Minden fontos gombot a kormányra tettek,

beleértve az indítógombot és a rajtautomatika gombját is. Hiányzik a Maserati tradicionális analóg órája, de még a belső tükör is, amelyet széles látószögű kamera helyettesít.

Az MC20-ast a Maserati történelmi gyárában, Modenában fogják gyártani idén év végétől egy új gyártósoron, a GranCoupé és a GranCabrio gyártásának helyén. Jövőre mutatják be a roadster változatot, és még egy évvel később az elektromos hajtásút.