Soha nem látott méretű szabadidő-autóval jön a Toyota

toyota highlander
Vágólapra másolva!
A Toyota 2021 elejétől Európában is forgalmazni kezdi a hétszemélyes Highlander szabadidőjárművet.
Vágólapra másolva!

A Yaris Cross, a C-HR, a RAV4 és a Land Cruiser mellé ötödikként érkezik a Toyota európai szabadidőjármű-kínálatába az a Highlander, amelyet Észak-Amerikában tavaly decemberben mutatott be a márka. Az európai piacra készülő Highlander a Land Cruisernél is hosszabb, de

a RAV4-et idéző, alacsonyabb karosszériájának köszönhetően sokkal sportosabbnak tűnik

az alvázas terepjárónál.

Forrás: Toyota

A Highlander és a RAV4 rövid összevetése a Toyota új generációs járműplatformjának (TNGA) rugalmasságára is rávilágít: mindkét típus ugyanarra a GA-K padlólemezre épül, noha tengelytávjuk 16 centiméterrel tér el egymástól.

Forrás: Toyota

A Highlander a szabadidőjárművek európai piacának egyik legnagyobb képviselője,

jelenleg csak a prémium szegmensben találunk nála hosszabb modellt. Három üléssora hét felnőtt számára kínál teljes értékű helyet, amihez az is hozzájárul, hogy a második üléssor szokatlanul nagy, 180 milliméteres tartományban tologatható. Mindkét hátsó üléssor a padlóba süllyeszthető, így

az alaphelyzetben 658 literes csomagtartó könnyedén 1909 literre növelhető.

Forrás: Toyota

A 2,5 literes, soros négyhengeres benzinmotorra épülő, 244 lóerős hibrid hajtáslánc

csak hangolásában tér el a RAV4 Hybrid hátsó tengelyét villanymotorral meghajtó, 222 lóerős rendszertől. A második sori ülések alatt elhelyezett Ni-MH akkumulátorcsomag rövid ideig akár önállóan is képes mozgatni a Highlandert, méghozzá a választható négy üzemmód (öko, normál és sport, valamint a terephasználatra optimalizált Trail állás) bármelyikében.

Forrás: Toyota

Az Európában 2021 januárjától (a hazai piacon már idén decembertől előrendelhető a modell) kapható Highlander kategóriája egyik legbiztonságosabb tagja lesz. Felszereltsége tartalmaz az ütközéselkerülő aktív kormányrásegítéstől a gyalogos- és kerékpáros-felismerő vészfékező rendszeren át a megállásig fékező, majd újrainduló adaptív tempomatig szinte minden biztonsági extrát.