Elárulta titkát a Zöld pokol királya, így döntötte meg a 35 éves rekordot

Porschhe 919 Nordschleife
Vágólapra másolva!
Egyetlen ember van a világon, aki 6 perc alatt körbe tudott érni a világ legnehezebb versenypályáján, a Nürburgring Nordschleifén. Timo Bernharddal elevenítettük fel a két évvel ezelőtti rekord történetét.
Vágólapra másolva!
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife

2017 végén nagy sokkot jelentett a Porsche-rajongóknak, amikor a márka bejelentette, hogy kivonul a Hosszútávú Világbajnokság, a WEC csúcskategóriájából. A döntés hátterében a Volkswagen-csoport dízelbotrány utáni költségcsökkentése állt, nem a sikertelenség, hiszen a 919 Hybriddel

a Porsche gyári csapata ekkora már zsinórban háromszor nyerte meg a világbajnokságot

a Toyota és az Audi előtt, és ebben a három évben a világ legnagyobb presztízsű autóversenyén, a Le Mans-i 24 óráson is első helyen végeztek.

Gyorsabb, mint egy Forma-1-es

Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife

2018-ban a Porsche azonban még nem toltba be a stuttgarti múzeumba a világverő 919 Hybridet, hanem inkább elvitte néhány híres versenypályára, hogy megmutassa, mire képes, ha már nem kell megfelelnie a világbajnokság szigorú műszaki előírásainak, és szabadon szárnyalhat a fejlesztőmérnökök fantáziája.

Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife

A 919 Evóra átkeresztelt autóval áprilisban rögtön megdöntötték az abszolút körrekordot a belgiumi Spa-Francorchamps-ban, Neel Jani 1:41,77 perc alatt ért körbe, ami

0,8 másodperccel verte Lewis Hamilton pole pozíciót érő körét

a 2017-es Belga Nagydíjról. Ekkor derült ki sokak számára, hogy még egy Forma-1-es autónál is lehet gyorsabbat készíteni (az igazsághoz hozzátartozik, hogy 2018 augusztusa óta már ismét egy F1-es tartja a spái rekordot: Vettel 1:41,501 perc alatt ért körbe a Ferrarival az időmérőn).

Miben különbözött a 919 Evo a 919 Hybridtől?

Elképesztő súly-lóerő aránnyal rendelkezett, hiszen 849 kilóra jutott 1160 lóerő, míg elődjénél 888 kilóra „csak" 900 lóerő. A Evóban 720 lóerőt termelt a kétliteres, V4-es (!) turbós benzinmotor, amely csak a több benzinnek és a szoftverfrissítésnek köszönhette, hogy 220 lóerővel erősebb lett, mint a WEC-ban használt változat, az alkatrészein nem változtattak.

Emellett a korábbinál 10 százalékkal nagyobb teljesítményt, 440 lóerőt tudott leadni az első tengelyt hajtó villanymotor is annak köszönhetően, hogy a hibrid rendszer teljes végre kapacitáson működhetett. A 919 Evo az első fékekből és a kipufogógáz hőjéből is képes volt elektromos energiát visszanyerni, amit a felhasználásig egy folyadékhűtésű lítium-ion akkumulátorban tárolt.

Természetesen az aerodinamikán is változtattak: új első diffúzort és egy hatalmas hátsó szárnyat kapott a karosszéria, mindkettőt lehetett menet közben hidraulikusan állítani (DRS), hogy az egyenesekben ne fogják vissza a tempót. Emellett a ground effect hatást kihasználó oldalsó szoknyák is felkerültek, így összességében 53 százalékkal nőtt a leszorítóerő a 919 Hybridhez képest, ami már meghaladta a Forma-1-es szintet is.

A mind a négy kerékre ható „by wire" fékrendszer átprogramozásával is nőtt az oldalgyorsulás mértéke, emellett a szervokormányt és a futómű lengőkarjait is a nagyobb terheléshez igazították. 39 kilóval tudták csökkenteni a tömeget a légkondicionáló, az ablaktörlő, a fényszórók, különböző szenzorok, a versenyirányítás berendezései, és a pneumatikus emelő elhagyásával.

Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife

A 919 Evo következő rekorddöntési kísérletnél a Porsche még nagyobb fába vágta a fejszéjét, ugyanis a Nürburgring Nordschleifét szemelték ki, ahol

1983 óta állt sziklaszilárdan Stefan Bellof körrekordja.

A kora egyik legtehetségesebb pilótájának tartott, a Forma-1-et is megjárt legendás német autóversenyző 1983. május 28-án, az 1000 km-es verseny szabadedzésén 6:11,13-as kört futott a 620 lóerős Porsche 956 C-vel. Ez 202 km/órás átlagsebességet jelentett a keskeny és huplis aszfaltú, ezért igen veszélyes, 20,832 km-es pályán.

Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife

Közel egy perccel javította meg a rekordot

A Porsche WEC-es sikereiben elengedhetetlen érdemei voltak Timo Bernhardnak, aki valódi 24 órás specialistának számít, hiszen különböző márkákkal összesen kilenc alkalommal nyert ilyen versenyeket: kétszer Daytonában (2002, 2003), ötször a Nürburgring Nordschleifén (2006, 2007, 2008, 2009) és szintén kétszer Le Mans-ban (2002, 2017) intették le elsőként. Mivel a Nordschleife egyik legelismertebb specialistájának számít, kézenfekvő volt, hogy a Porsche őt válassza ki saját versenyzőállományából a feladatra. Aztán 2018. június 29-én jött a hír, hogy összejött az új rekord:

Bernhard 5:19,55 perc alatt ért körbe a 919 Evóval,

ami közel 234 km/órás átlagsebességet jelentett, és 51,59 másodperccel volt jobb a korábbi rekordnál.

A 2019 végén az aktív versenyzéstől visszavonult Bernharddal a Porsche 718 Boxster/Cayman GTS 4.0 nemzetközi sajtóbemutatóján sikerült személyesen találkoznom Estorilban, ahová a Porsche márkanagyköveteként jött el, és maga is autóztatott egy nagy szárnyas, slick gumis Cayman versenyautóval. Amikor a visszavonulás okairól faggattam, ezt felelte:

ebbe beletartozik a Le Mans-i 24 órás verseny és a Hosszútávú Világbajnokság megnyerése a Porschéval. Most már csak a saját csapatom, a Team75Motorsport irányítására akarok koncentrálni" - mondta.

A legfontosabb tudnivalók a rekordról Forrás: Porsche

Olyan nehéz volt, mint egy 24 órás verseny

Bár a WEC-ből kivonult a Porsche, a 2019-ben a Formula E-be viszont beszállt a 99X Electric nevű versenyautóval, de azt már nem Bernhard vezeti. „Már korán eldöntöttem, hogy nem kívánok részt venni a Porsche Formula E projektjében. Ha öt évvel fiatalabb lennék, akkor természetesen igent mondtam volna a lehetőségre, és teljes gőzzel csinálnám azt is" - vallotta be a 39 éves pilóta.

Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife
Porschhe 919 Nordschleife

Ezután áttértünk a nürburgringi körrekord történetére, ami természetesen még élénken él az emlékezetében. „Már elég korán értesültem róla, hogy a Porsche azt tervezi, hogy megdönti a több mint 30 éve álló körrekordot a Nordschleifén.

ami egyúttal nagy nyomást is helyezett rám, mert tudtam, hogy nem lesz könnyű dolgom. Ez a feladat teljes koncentrációt igényelt tőlem, legalább annyit, mint egy 24 órás verseny" - fejtegette. „Fontos, hogy ugyanaz a csapat volt körülöttem, mint amellyel Le Mans-ban is versenyeztem öt éven át, így megvolt köztünk a kölcsönös bizalom.

A cikk nem ért véget. Kattintson a második oldalra!