Nagyszabású modellfrissítéssel várja az őszt a Mercedes. A kozmetikázott GLA, a GLB és a nagyobb SUV-ok már be is költöztek a szalonokba, a nagygenerálon átesett E-osztály pedig a napokban érkezik meg melléjük.

Teljes az E-osztály családja, most minden tag alaposan megújult. Kattintson a képre, galéria nyílik!Forrás: Daimler AG

Akárcsak a filmeken, a Mercedes legutóbbi sajtóbemutatóján is több különböző karakter szerepelt. Jóllehet mind megérdemelte volna a kiemelt figyelmet, a sok csillag közül mindenki csak egyre tudott igazán koncentrálni. A komoly ráncfelvarráson átesett E-osztály egész egyszerűen ellopta a show-t a kompakt GLA és GLB, illetve a középkategóriás GLE képviselte, ám velük korántsem teljes stuttgarti szabadidőautó-család elől.

Megfordult a trapéz maszk, s ezentúl az Avantgarde csomag lesz az alapértelmezett az E-osztály esetében. Szép a gyémántmintás rácsozásForrás: Daimler AG

Persze szándékosan hagyták ragyogni a Mercedes-Benz kvintesszenciájaként felfogható, felfrissített E-osztályt. A felső-középkategóriás német prémiumlimuzin és különböző karosszériaváltozatai (szedán, kombi, kupé és kabrió) a minőség, a kényelem és az innováció területén elődeikhez hasonlóan elvitathatatlan érdemeket szereztek az autóiparban az aktuális W213-as nemzedék 2016-os megjelenése óta, persze ez elmondható a családfa első, 1946-ban megjelent tagjáról is.

Az új hátsó lámpákról könnyű felismerni a 2020-as verziótForrás: Daimler AG

A napjainkban 10. generációjánál tartó középnagy Mercedes 74 év alatt 14 millió példányban fogyott, ebből 1,2 milliót az aktuális sorozat tett ki, mindössze 4 év alatt. Pedig az erős konkurencia (Audi A6, BMW 5, Jaguar XF, Lexus GS és ES) és a fel-, le- mi több oldalirányba is kiteljesedett Mercedes-paletta nem könnyítette meg a dolgát.

Kétféle konnektoros hibrid változata van, melyek csomagtartója csak 370 literes az akkumulátor miatt. Viszont 50 km-t árammal is elmennekForrás: Daimler AG

Megjelenése és tudása, ahogyan mindig, most is megelőzi a korát, az ára azonban kedvezőnek mondható a hasonló tudású S-osztályéhoz mérve, a végösszeget a csillagos égig feltornázni képes extrák nélkül. Mondjuk a 16,7 milliós alapáráért Magyarország területének 95 százalékán öröklakást is lehetne venni, míg az E-osztályból csak a 211 lóerős, 200-asnak hívott négyhengeres alap benzinesre futná, amely azonban 240 km/órás végsebességével már minden épeszű igényt kielégít.

Presztízskérdés

A típuscsalád talán legszebb tagja a kényelmes, négyüléses kabrióForrás: Daimler AG

Mindig hatalmas érdeklődés övezi, ha az E-osztálynak új nemzedéke lát napvilágot, de még a modellfrissítése is fontos esemény az autósvilágban. A fejlesztők ezúttal is átugrották a saját árnyékukat, a kötelező optikai, műszaki, és elektronikai változtatásokat számos meglepő és hasznos újítással fejelték meg. A számos alap-, illetve extrafelszerelést legegyszerűbben úgy lehetne csoportosítani, hogy van, ami „megmenti az életet", van, ami „megkönnyíti", van, ami „megédesíti", avagy éppen „megfűszerezi", illetve „lehet nélküle élni" és a „na már csak ez hiányzott".

Az S kupé hamarosan megszűnik, így az E-osztály lesz a Mercedes legnagyobb kétajtósaForrás: Daimler AG

A legutóbbira jó példa az Energizing Coach, azaz a fedélzeti rekreációs asszisztens, amely Garmin okosórával összepárosítva a vezető szervezetének aktuális igényeihez igazítva relaxációs programot indít a klíma, a hangulatvilágítás, az audiorendszer, a masszírozós, szellőztetett bőrülések és a többi periféria összehangolt vezérlésével. Az EC a plug-in hibridek esetén álló helyzetben, lekapcsolt motorral is működik, ugyan mi többet kívánhatna egy elcsigázott sofőr egy autópálya pihenőjében.

Megújult külső és belső

Hagyományos maszkkal, álló csillaggal is rendelhető, de nem így a legszebbForrás: Daimler AG

Kívülről könnyű felismerni a frissített E-osztályt, ugyanis az A-osztályéra hasonlító, keskenyebbre húzott teljesen LED-es első és hátsó világítótestektől, a fejtetőről talpára állított trapéz hűtőmaszktól komolyabbá, letisztultabbá vált a megjelenése a többi presztízs limuzinra jellemző agresszivitás nélkül. Az apró, de annál hatásosabb finomítások mellett 1,2 centivel hosszabb és 0,8 centivel alacsonyabb lett a karosszéria, ezek azonban majdhogynem hibahatáron belüli értékek.

Az új, emeletes kezelőfelületet kínáló sportkormány önmagában egy műtárgy. A plug-in verziók rekuperációjának mértéke a kormányról állíthatóForrás: Daimler AG

Belül sem maradt változatlan a kocsi, már az alapmodellek sem analóg órákkal készülnek, ugyanis széria lett az először az A-osztályban bevezetett, 2x10,25 colos szélesvásznú kijelző, amelyet felárért 2x12,3 colosra cserélnek. Ennek jobb oldala érintőképernyő, de az MBUX menüben a középkonzol alján található, forgótárcsát váltó tapipaddal, vagy hangvezérléssel („hey, Mercedes") is lehet barangolni. Zseniális a kiterjesztett valóságot használó navigáció, ugyanis a valós kameraképre vetíti rá azt a nyilat, amely megmutatja, hogy pontosan melyik utcát vagy sávot kell választanunk.

Ahogy minden hibridben, itt is szemléletes grafikákon követhető a fogyasztásForrás: Daimler AG

Az új, háromküllős kormánykerék kapacitív érzékelőket kapott a karimában, így akkor is tudja, hogy rajta van a kezünk, ha nem rángatjuk meg kétpercenként, amikor a sávtartó automatika irányít helyettünk. Dupla küllőin szintén kapacitív, érintésre érzékeny kapcsolókat visel, amelyek használatát eleinte szokni kell annak, aki hagyományos gombokhoz szokott, de már a ráncfelvarrás előtti kormánnyal is ez volt a helyzet.

A cikk nem ért véget. Kattintson a második oldalra, ha kíváncsi, milyen vezetni a frissített E-osztályt!