Több erővel, de változatlan koncepcióval érkezett meg a Subaru BRZ új nemzedéke. Pont ilyen autó lesz a Toyota GR86 is.

Driftelésre kimondottan alkalmasnak tűnik. A BRZ és a jövőre érkező Toyota GR86 is a Subaru gunmai gyárában készül, Japánban. Még több kép a galériában, kattintson a képre!Forrás: Subaru

Semmit sem változott a fejlesztési koncepció az első BRZ-hez képest: könnyű karosszéria, pörgős, alacsony súlypontot biztosító szívó boxermotor, közvetlen kormányzás, precíz kézi (felárért automatikus) váltó, stabil futómű, mély üléspozíció és természetesen hátsókerék-hajtás.

Hátulról az első Opel Insigniára emlékeztet. Több karosszériaelem, így a tető, az első sárvédő és a motorháztető is alumíniumból készülForrás: Subaru

Az új BRZ három centivel hosszabb (427) és eggyel alacsonyabb (131) elődjénél, és a tengelytávja is megnőtt fél centivel, most 257,5 centis. Nem nagy ár a torziós merevség 60 százalékos javulásáért, hogy a tömeg kb. 70 kilóval megnőtt (1315 kilóra), ráadásul ezt bőven ellensúlyozza, hogy erősebb is lett.

Nagyobbak a kerekek, fejlettebb az aerodinamika. Az első sárvédőn átvezetett levegő csökkenti a légellenállást, és növeli a leszorítóerőt, mivel a hátsó szárny felé irányítjákForrás: Subaru

A korábbi kétliteres, 200 lóerős boxermotort ugyanis a Subaru egy 2,4 literes, 231 lóerős boxerre cserélte, amely maradt négyhengeres. Még nagyobb mértékben nőtt a nyomaték (205-ről 250 Nm-re), ami jót tesz a rugalmasságnak, és talán a korábbi kritikusokat is elhallgattatja, akik folyamatosan erőhiányra panaszkodtak a korábbi szériánál.

Mélyen kell ülni, mint egy igazi sportautóban. Szebb lett a műszerfal, és talán az anyagok is jobbak, de ez továbbra sem luxus-belső. Továbbra is a fordulatszámmérő van középen, de már digitális a műszerfalForrás: Subaru

Minden változathoz széria az önzáró differenciálmű, a vevő választható, hogy 17 vagy 18 colos kerékkel kéri az autót, a felnikre Michelin Pilot Sport 4 gumik kerülnek. A korábbi három helyett már öt fokozatban állítható a menetstabilizáló érzékenysége, az ötödikben már teljesen kikapcsol a rendszer.

A BRZ volt az első Subaru, ami hátul hajt, és ezt az utód is megtartotta. A régi Impreza kupé természetesen még összkerekes voltForrás: Subaru

Az Egyesült Államokban jövőre kerül piacra az új BRZ, amely a 2012-ben debütált elődjéhez hasonlóan a Subaru-Toyota együttműködés gyümölcse. A BRZ és ikertestvére, a mechanikailag teljesen azonos Toyota GR86 (korábban GT86-nak hívták) várhatóan csak a hangolásában fog különbözni egymástól, mint ahogy az első generációk esetében is volt. Csak reménykedhetünk benne, hogy a Subaruval ellentétben a Toyota eljut majd Európába, mint az egyre bővülő GR modellcsalád legújabb tagja.