Nemcsak színesfémkereskedők és MÉH-telepek licitálnak az aktuálisan leselejtezett Ikarusokra, hanem olyan cégek vagy magánszemélyek is, akik egészben szeretnék megőrizni a járműveket.
Az Iho.hu információi szerint csak
az Ikarus 200-as szériájából több mint ötven került eddig a gyűjtőkhöz.
Ezek nagyja Budapesten és környékén marad, de több busz költözött vidékre, sőt Szlovákiában, Csehországban, Lengyelországban és Angliában is van már BKV-busz.
A BPO-332 új tulaja valószínűleg nagyon elszánt volt, és nem sokat gondolkodott azon, hogy kell-e neki ez a busz, hiszen nem volt rest 3,1 millió forintot adni érte. Csak viszonyításképpen: a hasonló buszok manapság ennek a negyedéért-ötödéért cserélnek gazdát,
jellemzően pár százezer forintért bárki hozzájuthat egy buszhoz.
A rendszám amúgy egy 1990-es gyártású Ikarus 260.46-ost takar, a BKV honlapja szerint „üzemképtelen, hiányos" állapotban, március végén volt utoljára forgalomban. Népszerű kocsinak tűnik, hiszen 154 ajánlat érkezett a megvételére.