Pár nappal a híres divattervező, Virgil Abloh november végi halála után mutatta be a Mercedes a Project Maybach tanulmányautót, amelyet a művész közreműködésével tervezett meg Gorden Wagener dizájnigazgató és csapata. Bár a kétüléses, elektromos luxusautó létrehozásában részt vevő tervezők
teljes alkotói szabadságot kaptak,
a kocsi megjelenése erősen Rolls-Royce-os lett.
A Project Maybach egy csaknem 6 méter hosszú, hatalmas motorháztetővel, kupé stílusú tetővonallal, első és a hátsó trepnikkel, emelt futóművel, terepgumikkal, felcsavarozott sárvédőkkel és az üvegkabin felett fém bukókerettel rendelkező luxuskupé.
Elöl a vízszintes LED-csík, a világító hűtőrács és a kerek LED-es fényszórók a Rolls-Royce-okra emlékeztetnek. A koncepcióautó átlátszó motorházteteje alatt nem egy V12-es motor, hanem napelemek csoportja található, amelyek hozzájárulnak a hosszabb elektromos hatótávhoz.
Minimalista, mégis fényűző a belső dizájn, a színválasztást a sivatag ihlette.
Fél méter széles küszöbön át kell beszállni a futurisztikus, hurkás ülésekre,
amelyek ággyá hajtogathatók, és kétpontos biztonsági övvel rendelkeznek. A műszerfalon központilag elhelyezett digitális műszercsoport és retro stílusú fém gombok találhatók, de az autó igazi különlegessége az ajtókeretbe integrált Maybach-fejsze.
A Project Maybach tanulmányautót a floridai Miamiban található Rubell Múzeumban állítják ki, a sorozatgyártását nem tervezi a Mercedes.