Tavaly óta nagy elérésű és példányszámú online és print lapok tapasztalt autós újságíróiból álló, szakmai zsűri dönti el részletes pontozás útján, hogy az adott évben a különböző kategóriákban melyik lesz a magyar autópiacon a „legmagyarabb", a „legjobb" és a „legzöldebb" autó.
Idén a közönségdíjjal együtt tizenhárom Év Magyar Autója díjat kapnak a hazai forgalmazók és gyártók, további huszonegy dobogós modell pedig oklevélben részesül.
A 2021-es győztesek:
Idén mindhárom hazai autógyártó nevezte valamelyik autóját, így az ebben a kategóriában tavalyi ezüstérmes esztergomi Suzuki Vitara megmérkőzhetett a győri Audi Q3 Sportback és a kecskeméti Mercedes-Benz CLA modellekkel. Külön érdekesség, hogy mindhárom autó hibrid, a Suzuki és az Audi lágy, a Mercedes-Benz hálózatból tölthető plug-in hibrid – ezzel is jelezve, hogy Magyarországon magas színvonalon folyik az autógyártás és nem a múltnak, hanem a jövőnek termelnek ezek az üzemek.
Jelölt hazai gyártású modellek: Audi Q3 Sportback 35 TFSI, Mercedes-Benz CLA 250 e, Suzuki Vitara
Év Magyar Autója 2021 győztes: Suzuki Vitara
Végeredmény: 1. Suzuki Vitara; 2. Audi Q3 Sportback; 3. Mercedes-Benz CLA 250 e
Hat kategóriában hirdetett győztest a zsűri, ebben a mezőnyben indult a legtöbb autó.
1. Kisautó kategória jelöltek: Honda Jazz e:HEV, Hyundai i20, Opel Corsa, Renault Clio E-Tech Hybrid, Toyota Yaris
A kisautók között újra megmérkőzött egymással a tavalyi győztes Renault Clio és az Opel Corsa. Ebbe a küzdelembe szólt bele a Honda, a Hyundai és a Toyota friss újdonsága, amely kisebb meglepetésre az Európai Év Autója díj 2021-es nyertese lett március elején.
Kisautó kategória végeredmény: 1. Renault Clio E-Tech Hybrid; 2. Honda Jazz e:HEV; 3. Toyota Yaris
2. Családi autó kategória jelöltek: Citroën C5 Aircross Hybrid, Honda CR-V, Opel Crossland, Seat Tarraco, Volkswagen Golf 8
Színes volt a családi autók mezőnye, ahol hétszemélyes Seat, új Volkswagen Golf, frissített Opel egyterű és puha rugózású francia plug-in hibrid is indult.
Családi autók végeredmény: 1. Honda CR-V; 2. Volkswagen Golf 8; 3. Citroën C5 Aircross Hybrid
3. Üzleti autó kategória jelöltek: BMW 2 Gran Coupé, Seat Leon Sportstourer, Skoda Octavia, Volkswagen Arteon Shooting Brake
Az üzleti autók kategóriában a Skoda a népszerű Octaviát, a Seat a sportos Leon kombit, a BMW a négyajtós 2-es Gran Coupét, a Volkswagen pedig a frissített Arteon új kombi változatát nevezte.
Végeredmény: 1.Volkswagen Arteon Shooting Brake; 2. Skoda Octavia; 3. Seat Leon Sportstourer
4. Szabadidő-autó kategória jelöltek: Nissan Juke, Opel Mokka, Subaru Forester e-Boxer, Skoda Kamiq, Suzuki Vitara, Volkswagen Tiguan
A szabadidő-autók között is nagy volt a nyüzsgés, a teljesen új, Peugeot-alapokra épült Opel Mokka kihívta az újrázó Suzuki Vitarát, a trónra törő Skoda Kamiqot, de a jelöltek között volt Európa legnépszerűbb kompakt SUV-ja, a Volkswagen Tiguan, a formabontó Nissan Juke második nemzedéke, és a terepen is ügyesen mozgó új Subaru Forester hibrid változata is.
Magyar Év Autója szabadidő-autó kategória győztes: Volkswagen Tiguan
Végeredmény: 1. Volkswagen Tiguan; 2. Suzuki Vitara; 3. Opel Mokka
5. Kishaszonjármű kategória jelöltek: Fiat e-Ducato, Opel Vivaro (furgonok), Ford Ranger Thunder, Nissan Navara, Toyota Hilux (pickupok)
Idén először kishaszonjárműveket is jelölhettek a hazai importőrök. Az autókat két kategóriába sorolták a szervezők, a furgonok között az Opel Vivaro és az elektromos Fiat Ducato, a pickupok között pedig a Ford Ranger és a Nissan Navara, illetve a frissített Toyota Hilux csapott össze a díjért.
Magyar Év Autója kishaszonjármű győztes autók: Ford Ranger Thunder és Opel Vivaro
Végeredmény furgonok: 1. Opel Vivaro; 2. Fiat e-Ducato
Végeredmény pickupok: 1. Ford Ranger Thunder; 2. Toyota Hilux; 3. Nissan Navara
6. Sportautó kategória jelöltek: BMW Z4 M40i, Cupra Formentor, Lexus LC Convertible, Renault Mégane R.S. Trophy-R
A sportautók között volt hátsókerekes roadster, összkerekes crossover és lecsupaszított, fronthajtású hot hatch is, a leggyengébb kocsi teljesítménye is 300 lóerő volt.
Végeredmény: 1. BMW Z4 M40i; 2. Cupra Formentor 2.0 TFSI; 3. Renault Mégane R.S. Trophy-R
Két kategóriában nevezhették az importőrök és az autógyártók az autóikat. Egyetlen kritériumnak kellett ezeknek megfelelniük: kevesebb mint 50 gramm/kilométer lehet a szén-dioxid-kibocsátásuk. A hibridek között – mind plug-in, azaz konnektorból tölthető hibridek -hét modell indult, ezek közül – a nagyszámú jelölés miatt – két győztes hirdetett ki a zsűri.
1. Hibrid kategória jelöltek: BMW 530e, DS 7 Crossback E-Tense 4×4, Ford Kuga plug-in hybrid, Jeep Compass 4xe, Mercedes-Benz CLA 250 e, Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid, Toyota RAV4 Plug-in Hybrid
Végeredmény: 1. Toyota RAV4 Plug-in Hybrid; 1. Mercedes-Benz CLA 250 e; 2. Renault Captur E-Tech Plug-in Hybrid; 3. Ford Kuga plug-in hybrid
2. Villanyautó kategória jelöltek: Fiat 500e, Honda e, Hyundai Kona Electric, Nissan Leaf, Opel Mokka-e, Opel Vivaro-e, Peugeot e-2008, Volkswagen e-Up!, Volkswagen ID.3
Szintén két győztest választottak a szakmai zsűri tagjai a villanyautó-kategóriában, amelyben kilenc elektromos autó indult a díjért. A hibridek többsége szabadidő-autó volt. A Hyundai a legjobb fogyasztása és a kiemelkedő hatótávja, valamint ár-érték aránya miatt nyert.
Végeredmény: 1. Hyundai Kona Electric; 1. Volkswagen ID.3; 2. Opel Mokka-e; 3. Peugeot e-2008
A díjra mind a 46 nevezett autó esélyes volt. Nagy küzdelemben nyert a Suzuki a Hyundai és a Mercedes előtt. A szavazók közül sorsolással százan páros belépőt nyertek az AMTS nyitónapjára.
Végeredmény: 1. Suzuki Vitara; 2. Hyundai i20; 3. Mercedes-Benz CLA 250 e
Ebben a kategóriában azok a Magyarországon termelő, fejlesztő vagy szolgáltató autóiparban érdekelt vállalatok nyerhették el ezt a díjat, amelyek az adott évben, tehát 2020-ban komoly beruházást, létszámbővítést és fejlesztést hajtotta végre Magyarországon. A szerkesztőségek a megkérdezett autógyárak, illetve autógyártók ajánlásaival a következő vállalatoknak ítélték az Év Beszállítója 2021 díjat.
Év Beszállítója 2021 díjazottak: Bridgestone Tatabánya Kft., Continental Automotive Hungary Kft. (Veszprém), Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. (Kecskemét), Salgglas Zrt. (Salgótarján), SEG Automotive Hungary Kft. (Miskolc)
Minden évben a zsűri kiválasztja azt a marketing/PR-szakembert, aki a versenyben nevező importőr, márka képviseletében a leginkább segíti a zsűri munkáját. Idén egyhangúan Hársfalvi Jánosnak (Suzuki) ítélte oda a díjat a zsűri.
Év Autós Marketing/PR-szakembere 2021 díj: Hársfalvi János (Suzuki)
2022-ben a szervezőbizottság tervei szerint további kategóriákban is díjazzák az autókat.
A részletes ponteredmények itt érhetők el.