Új, olcsó kisautót dob piacra a Skoda, letarolhatja az egész piacot

Skoda Fabia
Vágólapra másolva!
Jelentősen nagyobb lett az új, negyedik generációs Fabia, és már olyan extrák is elérhetők hozzá, amelyek eddig csak az Octaviától fölfelé voltak rendelhetők.
Vágólapra másolva!
10 százalékkal csökkent a benzinmotorok fogyasztása, és azért a tank mérete is Forrás: Skoda

Az első Fabia 1999-es bemutatása óta 4,5 millió fogyott a három generációjából, ezzel a Skoda második legkiseresebb típusának számít az Octavia mögött. Hamarosan debütál, és

kb. fél év múlva a kereskedésekbe kerül

a kisautó új nemzedéke, amely egy nagyon fontos újítást hordoz majd: a 2008 óta használt PQ26 architektúrát végre leváltja a modern MQB A0 platform, amely az Audi A1-esben, a Seat Ibizában és a Volkswagen Polóban már évek óta szolgál.

A hátsó lámpa a Superbet idézi Forrás: Skoda

A hivatalos, gyári fotókon az álcázás ellenére is jól látható, hogy az új nemzedék beleillik majd a Skoda jelenlegi formanyelvébe, ugyanis a hűtőmaszk az Enyaq-ot, a fényszóró az új Octaviát, a hátsó lámpa pedig a Kamiq-ot idézi, és a márkajelzés felirata is a csomagtérajtó középső felső részére költözött. Bár a régi Fabia is az egyik legtágasabb kisautó volt,

az utód hosszát jelentősen, 11 centivel megnövelte a Skoda, így már meghaladja a 4,1 métert.

Ehhez jön még a szélesség közel 4,8, és a tengelytáv 9,4 centis növelése, ami már előre vetíti, hogy jelentősen javul majd a helykínálat és az útfekvés. A csomagtartó 50 literrel lett nagyobb, most 380 literes.

A hossz 11, a tengelytáv 9,4 centivel lett nagyobb. Nagyobbak lettek a keréktárcsák is, a méretük 14-18 col közötti lehet Forrás: Skoda

Az MQB architektúra révén sokat javul majd a komfort, és a kocsi belseje is hasonló színvonalú lesz, mint az Octaviáé, a modern megjelenésű, igényesebb anyagokból épített műszerfal jobb felbontású érintőképernyőkkel (6,8, illetve 9,2 colos méretben) és kevesebb fizikai nyomógombbal rendelkezik majd, mint eddig. Megjelennek a kínálatban a Volkswagen-konszern legújabb infotainment rendszerei, és a hálózatba kapcsolhatóság is új szintre emelkedik.

LED fényszórók fogják közre az új hűtőmaszkot Forrás: Skoda

Felárért 10,2 colos digitális műszerfal, vezeték nélküli okostelefon-integráció és töltő, valamint fedélzeti wifi is rendelhető lesz.

Összesen 13 „simply clever" megoldást kínál majd az új Fabia,

többek között USB-C csatlakozót a belső visszapillantó tükörnél (kamerák számára), dönthető első utasülést, és mobiltelefon-tartó zsebeket a hátsó utasoknak.

A nagyobb karosszéria ellenére az új Fabiáé a kiskategória legkisebb légellenállása: 0,32-ről 0,28-ra szorították le az alaktényezőt többek között alsó sima burkolattal, tetőszpojlerrel, aktív hűtőráccsal, kerekektől elvezetett légáramlással Forrás: Skoda

Kizárólag részecskeszűrős, Euro 6d előírásokat teljesítő, tiszta benzinmotorokat lehet majd rendelni (1,0 és 1,5 literes méretben, 65, 80, 95, 110, 150 lóerővel),

dízel és elektromos verzió nem lesz.

A legerősebb, hengerlekapcsolásra képes TSI-hez alapból jár, a 110 lóerőshöz felárért lehet rendelni hatfokozatú kézi váltó helyett hétfokozatú DSG-t. Átlagosan 10 százalékkal fogyasztanak kevesebbet a továbbfejlesztett Evo motorok, az opcionális, 50 literes üzemanyagtankkal a Skoda szerint 950 km-es hatótáv érhető el, az alap 45-össel pedig 900 km-t lehet autózni.

Először csak az ötajtós karosszériával mutatkozik be a Fabia, a kombira 2022-ig várni kell Forrás: Skoda

Sokat javult a biztonság: merevebb az utascella, és akár

9 légzsák is vigyázhat a bent ülőkre

(a vezető térdlégzsákja és a hátsó oldallégzsákok feláras), ISOFIX gyerekülés-rögzítési pontokat az első utasülésen is kialakítottak. Bővült a vezetéstámogató rendszerek köre, már táblafelismerő és részleges önvezető rendszer (automatikus kormányzás és adaptív tempomat kombinációja 210 km/h-ig) és önállóan kormányzó parkolóasszisztens is elérhető lesz a Fabiához.