A helyszínen készült kép mutatja, hogy ki volt téve figyelmeztető tábla, amely sebességkorlátozást is előírtForrás: Police.hu

Április 16-án, péntek délelőtt 9 óra 20 perc körül a 681-es út Berzence külterületén fekvő szakaszán - eddig tisztázatlan körülmények között - ütötte el a Magyar Közút Nonprofit Zrt. forgalomirányító jelzőőrét egy kisteherautó sofőrje. Az ütközés során a közútkezelő dolgozója, egy 54 éves nagykorpádi férfi olyan súlyosan megsérült, hogy a helyszínen meghalt.

Forrás: Police.hu

„Munkatársunk fontos tagja volt cégünknek, közel 18 éve dolgozott a nagyatádi mérnökségünkön. Kiváló kolléga és elismert szakembere volt a somogyi csapatunknak" - írta a Magyar Közút a hivatalos Facebook-oldalán.

Forrás: Police.hu

Pont az ilyen tragikus esetek miatt indította el a társaság néhány éve „Biztonságunk az Ön kezében van" című közlekedésbiztonsági kampányát, ugyanis 2000 óta összesen 18 kollégájukat vesztették el  munkavégzés közben, munkaterületen, figyelmetlen autósok miatt.

Forrás: Police.hu

Általánosságban elmondható, hogy nagyon sok baleset alakul ki útépítések, karbantartási munkák helyszínén, mert a járművezetők nem figyelik az időszakos jelzéseket, figyelmeztetéseket. Tipikus hiba, hogy sokan az utolsó pillanatra hagyják a besorolást az elfogyó sávból,  és sok esetben ilyenkor már nincs lehetőségük sávot váltani. Ekkor vagy becsapódnak az ütközési energiaelnyelő berendezésekbe, vagy nekiütköznek a mellettük haladó járműnek.

Februárban fékezés nélkül hajtott be egy autós az M7-es autópálya egy lezárt szakaszába Székesfehérvár térségében. Ez a döbbenetes baleset annak ellenére történt meg, hogy a megszűnő sávra számos tábla hívta fel előzetesen a figyelmet, továbbá „Úton folyó munkák", „Előzni tilos" és 80 km/órás sebességkorlátozó tábla, valamint az autópályák felett található változtatható jelzésképű tábla is előzetesen figyelmeztette a sofőröket a közelgő munkaterületre.

Januárban az M1-es autópálya Budapest felé vezető oldalán, Tatabánya térségében az elválasztósávban dolgoztak a Magyar Közút szakemberei ütközési energiaelnyelő modul fedezékében. A munkaterület előtt két helyen is előjelezték a terelést, két lépcsőben 100, illetve 80 km/órás sebességkorlátozás volt érvényben.

Az energiaelnyelővel felszerelt narancssárga teherautón ráadásul külön fénytechnika figyelmeztette az autósokat, ezenkívül két változtatható jelzésképű, az autópálya felett található digitális kijelzőn is előre felhívták az autósok figyelmét a munkavégzésre. Sajnálatos módon mindezek ellenére egy mazdás sofőr nekihajtott a munkaterületen dolgozó kollégáinkat védő teherautóba. Szerencsére az energiaelnyelő viszont ellátta funkcióját, így nem történt személyi sérülés, de a többmilliós eszköz ment a kukába.

Tavaly decemberben az M7-es autópálya Budapest felé vezető oldalán a 83-as kilométerszelvénynél a belső sávban mozgó munkavégzést biztosított a Magyar Közút egyik teherautója a rá szerelt ütközési energiaelnyelő berendezéssel, amikor egy személygépkocsi nekiütközött. Személyi sérülés szerencsére itt sem történt.