Meghökkentő formájú családi autót mutattak be, és még az árának is lehet örülni

Peugeot 408
Vágólapra másolva!
A francia gyártó szerint a benzines és hibrid hajtással kapható 408-as a limuzinok, a ferdehátúak, a fastback kupék és a SUV-ok legjavát ötvözi.
Vágólapra másolva!
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408

A 408-asnak hívott emelt, ötajtós fastback kupé a hagyományos 308-as ferdehátúból és a 3008-as SUV-ból álló kompakt kínálatát egészíti ki a Peugeot-nak.

Annyira radikális a formája, hogy hét évig csiszolták a formatervezők,

mert állítólag az igazgatótanács nehezen adott zöld jelzést rá. Pierre-Paul Mattei tervezési projektmenedzser azt nyilatkozta a statikus sajtóbemutatón, hogy a legnehezebb feladat az volt, hogy dinamikussá tegyék a formát anélkül, hogy titkolnák a tágasságát.

Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408

Például a szintén fastback karosszériás 508-asnál a B-oszlopnál kezd esésbe a tetővonal, de itt csak a hátsó ajtó hátuljánál, amivel elérték, hogy nagyobb lehetett a hátsó ajtónyílás, és emiatt könnyebb beszállni a második sorba. Bár a hálószerű hűtőrács a jelenlegi Peugeot-kínálatra emlékeztet, de modernebb formát kapott a függőleges, karosszéria színére festett szaggatott vonalaktól.

Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408

A 408-as ugyanazon az EMP2 moduláris platformon alapszik, mint az egy éve érkezett 308-as, de a

4690 mm hosszú és 1480 mm magas

karosszériája 440 mm-rel hosszabb és majdnem 40 mm-rel magasabb, mint a testvérmodellé. A tengelytáv 2787 mm, vagyis 112 mm-rel nagyobb a 308-asénál, ami garancia a jóval nagyobb hátsó lábtérre (mondjuk volt honnan javulni). Tágas, 536 literes a csomagtartó is, 124 literrel nagyobb, mint a 308-asé. A belső teret egy az egyben átvették a kisebb modellből, ami nem baj, hiszen a 308-asé az egyik legjobb minőségű és legmodernebb kabin a mai nem prémium mezőnyben.

Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408

Csak három hajtásláncot kínálnak majd a 2023 januári piaci bevezetéskor:

két konnektorról tölthető hibridet (1,6 literes turbómotor és villanymotor párosa, 180 vagy 225 lóerővel), valamint a 130 lóerős, 1,2 literes turbófeltöltős benzinest. Mindegyikhez alapáron jár a nyolcfokozatú automata sebességváltó. A kis háromhengerest 2023 végéig egy lágy hibrid egységgel egészítik ki, majd a teljesen elektromos e-408-as is érkezni fog, várhatóan a Stellantis többi villanyautójából ismert hajtással, 136 lóerővel és 50 kWh-s akkumulátorral.

Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408
Peugeot 408

Abban reménykedik a Peugeot, hogy a 408-as modern formájával és megfizethető árával új vásárlókat csábít majd a márkához.

Állítólag olcsóbb lesz a 3008-asnál,

annak ellenére, hogy hosszban közelebb van az 508-ashoz, és a formája is jóval divatosabb.