Fontos mérföldkőhöz érkezett a Dacia, bemutatkozott az első hibrid modell

DACIA JOGGER HYBRID
Vágólapra másolva!
A Renault-tól átvett E-Tech öntöltő hibrid hajtással is kedvező maradhat az öt vagy hét üléssel készülő Jogger ára, és a műszerfalon is megjelent egy érdekes újdonság.
Vágólapra másolva!

A piacon 2022 márciusában megjelent, itthon 6,75 millió forinttól kapható Dacia Jogger egész Európában slágerterméknek számít kirívóan jó ár-érték aránya miatt, eddig már 83 ezer megrendelés érkezett rá, és a kontinens második legkelendőbb modellje az alsó-középkategóriában (C-szegmens), ha a szabadidő-autókat nem számítjuk.

Az egyre növekvő üzemanyagárakat látva nem csoda, hogy háromból két vásárló a gyári LPG-gázos változatra, a 100 lóerős ECO-G turbómotorra szavazott, jövőre viszont még egy pénztárcabarát fogyasztású változat is megjelenik a kombi kínálatban, az

öntöltő hibrid, amely egyedüliként automata váltós.

Nem vadonatúj technológiáról van szó, a Renault Clióban, Capturban, Arkanában és Mégane-ban már eddig is elérhető volt a különleges működési elvű, 140 lóerő rendszerteljesítményű E-Tech hibrid rendszer.

Így működik az E-Tech hajtás

Forrás: Dacia

A régebbi fejlesztésű, de igen kiforrott, 90 lóerős, 1,6 literes K4M szívómotornak két villanymotor segít a hajtásban, a benzines és az elektromos részt egy körmös kapcsolású, kuplung és szinkrongyűrű nélküli sebességváltó köti össze, amely a belső égésű motornál négy, a villanymotornál két fokozattal rendelkezik. Mindössze 1,2 kWh kapacitású az 230 voltos akkumulátor, de állítólag ez is elég ahhoz, hogy városban akár a menetidő 80 százalékában ne legyen benzinfogyasztás.

A nagyobb, 40 lóerős villanymotor az autó hajtásával, és lassuláskor az energia-visszatáplálással van elfoglalva, a kisebbnek viszont a benzinmotor indításán kívül az is a feladata, hogy a váltásokhoz azonos fordulatszámra hangolja két különböző sebességfokozat fogaskerekét, hogy reccsenés nélkül menjenek végbe az automatikus kapcsolások. Hátramenethez csak a villanymotort használja a Jogger, pont ezért nem is hagyja magát soha a kijelző szerinti két egység alá meríteni.

135 km/h-ig a vezérlés bármikor le tudja kapcsolni a benzinmotort,

persze csak pillanatokra, hiszen a hibrid Jogger még városi tempónál is legfeljebb három kilométert tud csak villanyhajtással megtenni egyhuzamban. A B-üzemmód erősebb motorféket biztosít a nagyobb energiavisszanyerésnekk köszönhetően, amivel az üzemi fékeket is lehet kímélni.

Belül is fejlődött

A normál Joggerektől eltérően a hibrid változat

7 colos digitális műszerfali kijelzőt kapott,

amely a vezető preferenciáinak megfelelően számos különböző információt mutathat, valamint olyan alapvető adatokat is, mint az akkumulátor töltöttségi szintje, a hátralévő hatótáv és a pillanatnyi energiaáramlás.

Alapfelszereltség lett a nagyobb kényelem érdekében az elektronikus rögzítőfék, amelynek köszönhetően egy könyöklős tárolódobozt is ki tudtak alakítani a két első ülés között. Mivel a Joggert már a kezdetektől úgy tervezték, hogy lesz belőle hibrid verzió,

az akkumulátor nem vesz el helyet sem az utastérből, sem az akár 607 literes csomagtérből.

A kompakt akkumulátor a pótkerék helyére, a padlószintre került, oda, ahová az ECO-G változatban a gáztartályt is teszik.

Mennyit fogyaszt és mennyibe kerül?

Azt ígéri a Dacia, hogy a hibrid Jogger étvágya városban kb. 40, vegyesen pedig 28 százalékkal lesz alacsonyabb, mint a benzines változatnak.

A kombinált átlagfogyasztást 5,5 liternek (WLTP) ígérik,

ami azt jelenti, hogy egy tankkal több mint 900 km-t meg lehet majd tenni.

Nyugat-Európában már januártól rendelhető lesz az első hibrid Dacia, az első példányokat pedig 2023 márciusában vehetik át az ügyfelek. Franciaországban az ötüléses változat alapára 24 600 euró, ami 9,9 millió forintnak felel meg. Itthon még nem lehet tudni, hogy milyen áron és mikor indul az előrendelés, az importőr szerint a forgalmazás legkorábban 2023 májusában kezdődhet el. Ma az alapfelszereltségű, ötléses és gázüzemű Jogger ára 6,7 millió forint, a hétszemélyesekre pedig év végéig igénybe vehető a nagycsaládosok állami támogatása.