Még erősebb lett a Toyota utcai raliautója, és már kuplungolni sem kell benne

Toyota GR Yaris
Vágólapra másolva!
Új műszerfalat, jobb hűtést, erősebb motort, nyolcfokozatú automatikus váltót és merevebb karosszériát kapott a Toyota GR Yaris a modellfrissítésnél.
Vágólapra másolva!
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris

Nem egyszerűen csak felfrissítette a Toyota GR Yaris tudását a gyár, lényegében újraalkották az egész konstrukciót. A kifejezetten ehhez a modellhez gyártott háromajtós karosszériánál 13%-kal növelik meg a ponthegesztések számát, 24%-kal több strukturális ragasztót használnak, emellett még a lengéscsillapító-rögzítő csavarok számát is 1-ről 3-ra növelték – mindez merevebb felépítményt és jobb felfüggesztés-reakciót eredményez.

Az első lökhárítóban megnövelték a szélső légbeömlők méretét, a hűtőrács-betét már többrészes is darabokban is cserélhető (motorsport-sérülések...), a hűtőrendszer teljesítményét azzal javítják, hogy gombnyomásra vizet spriccelnek az intercooler hűtőre (Hűtés Csomag).

Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris

Teljesen új a műszerfal, amelyet a raliversenyzők igényeire szabtak – minden elérhető közelségben van és egyértelműek a funkciók –, a középkonzol 15°-kal a vezető felé fordul, a 12,3 colos digitális műszeregység több motorsport-grafikát is kínál. Kijavították a sokat kritizált hibákat: a belső tükör feljebb vitelével és a műszerfal felső peremének 50 mm-rel süllyesztésével megnövelték a látómezőt, az üléspozíciót 25 mm-rel vitték lejjebb.

Opciós a motorsport-kézifék,

amely a hatfokozatú kézi kapcsolású és a nyolcfokozatú automatikus váltóhoz is kérhető, ennek a karja a váltókar és a kormány között található.

Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris

Az 1,6 literes, háromhengeres turbómotor

teljesítményét 261-ről 280 lóerőre (Japánban 304), a nyomatákát 360-ról 390 Nm-re (Japánban 400) növelték,

újdonság a ZF fejlesztésű, nyolcfokozatú hidrodinamikus tengelykapcsolós automatikus váltó megjelenése, ami nagyban megkönnyíti a vezető dolgát (városi araszolás, nincs túlpörgetés visszakapcsolásnál) és mindössze 18 kg-mal növeli a saját tömeget. A karnál megfordították a pöckölés irányát, azaz előrefelé kapcsol vissza (csak ha a fordulatszám megengedi) és hátrahúzva kapcsol fel a váltó, akár az igazi raliautókban. Automata módban a pedálkezelés alapján készül fel a kapcsolásokra az elektronika.

Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris

Újdonság, hogy az eddigiek mellett (Eco, Normal, Sport) mellett már Circuit üzemmód is választható, ezt csak akkor engedi az elektronika, ha a navigáció alapján versenypályán van a Toyota GR Yaris. Ilyenkor a turbó lefújószelepe más program szerint működik, állandóan jár a hűtőventilátor a hűtőfolyadék hőmérsékletének csökkentése érdekében, törli az elektronikus sebességkorlátot (Japánban 180 km/óra), és a műszeregységben jelzi a fel- és lekapcsolásokat is az elektronika. Nem csak a GR Yarist, hanem az ahhoz kínált motorsport-szolgáltatást is fejlesztette a Toyota Gazoo Racing, ezzel kapcsolatban később lesznek információk.

Gyári versenyautó, mindenkinek

A GR Yaris Rally2 első példányát Akio Toyoda (alias Morizo) saját, fejlesztési célú versenyistállója, a Rookie Racing kapja meg. A versenyautó globális premierjére a Monte-Carlo-ralin kerül sor, ahol négy ügyfélcsapat színeiben áll rajthoz az autó. A Printsport Racing (pilóta: Sami Pajari), a Teo Martín Motorsport (Jan Solans), az ERace WRT (Bryan Bouffier), és a Burton Racing (Stéphane Lefebvre) vesz részt a szezonnyitón, de később a Toyota saját WRC Challenge versenyzőképző programjában nevelkedett Hikaru Kogure és Yuki Yamamoto is versenyezni fog GR Yaris Rally2-vel 2024-ben.