ADAC/ÖAMTC gyermekülésteszt: 2 ülés megbukott a tesztelt 24-ből

Fotó: ADAC / Ralph Wagner
Vágólapra másolva!
Biztató, hogy csak 2 üléssel voltak problémák, a tesztelt 24-ből 22-őt vételre ajánlanak – 15 kapott jó minősítést.
Vágólapra másolva!
Fotó: ADAC

Súlyos biztonsági problémák és magas károsanyag-terhelés vezetett ahhoz, hogy a Peg Perego által készített Viaggio Twist + Base Twist gyermekülés rögtön 2 tekintetben is megbukott az ADAC és az ÖAMTC autós klubok által végzett aktuális gyermekülés-teszten. A másik bukott termék a Silver Cross Discover i-Size ülés, aminek a károsanyag-terhelése (DPHP lágyító) magas, a tesztben szereplő 22 másik ülést vásárlásra ajánlják a szakemberek, 15 közülük jó minősítést is kiérdemelt. Ezt örvendetesnek tartják a szakemberek, akik 2015 óta már 450 gyermekülést teszteltek.

Fotó: ÖAMTC / HUGER

A legkisebbeknek készített babahordozók (40-87 cm-es magasság) kivétel nélkül jó eredménnyel zártak a teszten, a Nuna Pipa Urbn lett itt a legjobb. A 105 cm-es méretig használatos gyermeküléseknél a Maxi-Cosi Mica 360 Pro és a Cybex Sirona GI i-Size az éllovas holtversenyben, a 150 cm-es magasságig terjedő üléseknél az Avova Sora-Fix nyert.

Az ADAC és az ÖAMTC biztonság, kezelés, ergonómia és károsanyag-terhelés tekintetében vizsgálja az üléseket, a hosszú évek óta a törvényi előírásoknál szigorúbb vizsgálatok eredményt mutatnak a piacon. Például 2023 őszén a Maxi-Cosi Pebble 360 Pro a magas károsanyag-tartalom miatt bukott meg – e téren nincs törvényi szabályozás a gyermekülésekre, a teszten ezért a gyermekjátékokra vonatkozó előírásokat veszik alapul –, az utód Maxi-Cosi Pebble 360 Pro2 már mentes ezektől, és a FamilyFiox 360 Pro Isofix-alappal együtt vagy anélkül is jó eredményt ér el.

Fotó: ÖAMTC / HUGER

A gyermekülés-vásárlásnál a tájékozódás (teszteredmények) mellett fontos, hogy a saját autóba próbálja bele a kinézett ülést az ügyfél és ne az eladó, hiszen utóbbi nem lesz ott minden egyes alkalommal, amikor ki- és be kell szerelni az ülést. Arra is oda kell figyelni, hogy lehet, hogy a biztonsági öv szabad mozgását akadályozza a gyermekülés kialakítása. Nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy a gyermek növekedésével együtt sok esetben állítani kell az ülés védőfelszerelésein. Az Európai Unióban aktuálisan az UN R129 előírásoknak megfelelő gyermeküléseket forgalmaznak, a korábbi UN R44-nek megfelelő üléseket 2024 augusztusáig árulhatják ki a kereskedők, azokat 2023 szeptembere óta már nem lehet importálni/gyártani.

 

Fotó: ADAC


 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!