Nézze meg videónkat az új Passatról és kattintgassa végig képgalériánkat!
Gyerekkorom óta az egyik kedvenc márkám a Volkswagen. Hiába van belőle milliónyi, hiába utálják annyian a "céget" oly' lelkesen, nekem egy-egy wolfsburgi modellváltás maga a mennyország. Mondják, a gyermeki elme nagyon fogékony; nos, esetemben ez kétségkívül így van, semmi mással nem tudom ugyanis magyarázni ezt a mániát, minthogy életem első autókatalógus-gyűjteményében (5-10 év között valahol, már nem emlékszem) csak Volkswagenek voltak. Scirocco, Passat, Golf, Golf Cabrio és a többiek.
Azt hiszem, az idő tájt a röfiorrú Passat futott, hát azért úgy odavoltam, hogy még a falamra is kiszögeztem egy posztert. Persze, hogy ízlésileg ne fussak teljesen zátonyra, a klotyón Mercedes plakát virított, nekem akkor ez a két márka volt a csúcs. Gőzöm nem volt olyanokról, hogy Audi, BMW, vagy akármi, Volkswagen és Mercedes volt az etalon, azt' kész.
Oké, nem kell nekem magyarázni, hogy ég és föld a különbség a kettő között, tudom én azt magamtól is. A kis bevezetővel csupán azt próbáltam érzékeltetni, nem biztos, hogy feltétlenül objektív leszek, itt-ott elsodorhatnak a régi beidegződések, még akkor is, ha az évek során azért jócskán tompultak az emlékek.
Szóval az új Passat. Bevallom férfiasan, nekem a régi (most az ötösre gondolok) is tetszett, de ez az új... Hát ez nagyon ott van a szeren. Első pillantásra süt róla az elegencia és a trendiség, formailag telitalálat, ez nem lehet vitás. Mindjárt ott van az eleje, amelyet masszívan krómozott, pofás kis hűtőrács díszít, kicsit olyan, mintha az Audi Single Frame-jét vasalták volna rá a Passatra. Nyilvánvalóan gázos, ha a feljebb pozícionált márka egyik első számú (új) arculati elemét házon belül egy az egyben átköltöztetik, így hát kicsit alakítgattak, rajzolgattak rajta, hogy eredetinek tűnjön. A kulcsszó tehát itt is az arculat: a mezőnybe az utóbbi években kissé talán beleszürkült Passatnak (1996-ban mutatták be) ezzel az újbatett pofival kell meghódítania a vásárlókat.
A terv így önmagában persze nem járhatott volna sikerrel, kellettek új első fényszórók (amelyeket szokás derrickesnek és táskásnak csúfolni, pedig jól néznek ki), aztán ugyanazzal a lendülettel hátsók is, az ultramodern-hiperszuper LED-es technológiával, hogy izzócserével és szereléssel csak baleset esetén (lásd: újjáépítés) kelljen foglalkozni. Ahogy illik, az oldalsó indexek el lettek felejtve, szépen, a visszapillantók házában kaptak helyet, s tuti húzás a csomagtartó-fedél kialakítása is. Olyanra van "kalapálva", mintha önmagában egy picike spoiler lenne, okos, elegáns, egyszersmind sportos megoldás.
A kicsit phaetonos összképet a krómmal körbeszegett oldalsó ablakfelületek, illetve a szintén fényes díszcsíkok teszik (számomra) végképp vonzóvá (fekete alapszínnél nagyon üt), az emelkedő övvonal manapság olyan természetes, hogy szóra sem érdemes. Csak dicsérni ciki, ezért gyorsan leszólom a hatalmas, megalomán emblémákat, szerintem senki nem szólt volna egy szót sem, ha kisebb logók hirdetik a Passat hovatartozását.