A Suspiria - kevésbé elterjedt magyar nevén: Sóhajok - című olasz horror úgy tökéletes, ahogy van. Maroknyi számú rajongóval egyetemben legutóbb az A38-on láttam, ahol a Goblins egyik tagja, Claudio Simonetti játszotta el új zenekarával a film hidegrázós dalait. Nem éppen ideális módja a filmnézésnek a színpad előtt álldogálás, de így is szédítő élmény volt a Suspiria.
Dario Argento szakított a történetközpontú filmkészítés béklyóival, és zakatoló, dübörgő zeneszámok, illetve rikító színekben tobzódó képek segítségével filmre vitte szörnyűséges rémálmait. A bátor rendezői hozzáállás az olasz horror - sokak szerint - legnagyobb mesterművét eredményezte, aminek erejét jelzi, hogy többen is fantáziát látnak a film újraforgatásában. A rajongók most kapaszkodjanak meg, a remake-ben szerepelhet A szürke ötven árnyalata női főszereplője, a riadt tekintetű Dakota Johnson is.
David Gordon Green 2008 óta próbálta tető alá hozni a remake-et, az eredetihez hű, drága díszletekkel teli, hihetetlenül elegáns operának képzelte el az ő verzióját. Ebből végül nem lett semmi, de az Ananász expressz és a Joe rendezője - aki legújabb filmjét Sandra Bullockkal forgatta - nyitva hagyott azért egy kaput:
Még mindig reménykedem, hogy meg fog valósulni a film. Egy nagyszerű olasz rendezővel vacsoráztam együtt a múlt héten.
A Variety-nek köszönhetően most már azt is tudjuk, ki ez a titokzatos olasz rendező. Luca Guadagnino a 2009-es Szerelmes lettem című drámával robbant be a nemzetközi filmvilágba, ő volt Green befuccsolt Suspiria-projektjének a producere, legújabb, A Bigger Splash című napfényes noirja a velencei filmfesztiválon debütált néhány napja (ami szintén egy remake, A medence című 1969-es Alain Delon-film újrája).
Az Empire tudósítójának részleteket is elárult az újból életre kapott vállalkozásról. Guadagnino Suspiriá-ja sok minden el fog térni az eredetitől. Argento filmje szerinte „nagyon különleges volt, majdhogynem gyerekes”. Ehhez képest az új verzió 1977-ben fog játszódni Berlinben, és a kettészakított Németországban felnövő új generációra koncentrál, akik szembeszálltak a háborús bűnökért felelősséget nem vállaló szüleikkel.
Ez tényleg nagy változtatás az eredetihez képest, melyben egy amerikai kamasz arra döbben rá, hogy boszorkányok igazgatják a balettiskolát. Guadagnino mondott azért mást is, ami már jobban összeegyeztethető a 1977-es horrorklasszikussal: "Az anyáról, az anyák hajthatatlan erejéről, illetve a belső hang megtalálásáról fog szólni."
Szóval az eredeti film boszorkánya most egy anya lesz, aki szembe kerül a múltbéli bűnökért őt elitélő gyerekével, és ebből növi ki magát egy vérben tapicskoló horror?
Ez persze nem több egy kósza tippnél.
Guadagnino A Bigger Splash szereplőgárdájával akarja leforgatni a remake-t, és télen neki is látna a forgatásnak. Ha összejön az álomszereposztása, Ralph Fiennes, Matthias Schoenaerts, Tilda Swinton és A szürke ötven árnyalatá-val befutott Dakota Johnson játssza majd a főbb szerepeket. Az A Bigger Spalsh-ből származó alábbi filmrészlet alapján már most is képet kaphatunk arról, mennyire érzi egymást a négy kiválasztott színész.
Johnson amúgy hasonlít Jessica Harperre, aki az eredetiben a halálra rémült, a boszorkányokkal szembeszálló balett-táncost alakította. További bíztató jel, hogy Guadagnino nagy rajongója Argento filmjének, tizennégy évesen látta először, és elmondása szerint megváltoztatta az életét.