Ahogy belépünk a forgatási helyszínként szolgáló házba, szokatlan jelenet fogad minket a kontroll monitoron: két felnőtt nő (a főszereplő, Rainer-Micsinyei Nóra és Huzella Júlia) fehérneműben fürdik egy kádban. A beszélgetésük nem szűrődik ki a szűkös fürdőszobából, ahová a stábból is kevesen férnek be, de a jelenet végén a karakterek összevesznek, Rainer-Micsinyei Nóra viharosan távozik a fürdőszobából, ami után Huzella Júlia felcsattan, hogy
gratulálok, felrúgtál egy anyát!
Megtudjuk, hogy a lakásban azért van meleg, hogy a színésznők ne fázzanak: a meleg vizet külön eszközzel melegítik, nem a bojlerból jön, mivel az túl zajos, a jelenetet pedig természetesen többször is felveszik, más-más kameraállásokból.
Az író-rendezőtől, Grosan Cristinától megtudtuk, hogy Maja (Rainer-Micsinyei Nóra) és Sára (Huzella Júlia) gyerekkori barátnők, akik hosszú évekig nem találkoztak, és el is távolodtak egymástól. Rainer-Micsinyei Nóra szerint ebben a jelenetben csúcsosodik két a két barátnő közötti feszültség. Mindkettőjüknek máshol tart az élete, amiről a másiknak megvan a véleménye. Maja biztos párkapcsolatban él, költöznek össze a barátjával, lakáshitelt vettek fel, és a szabadúszás évei után végre kapott egy rendes állást. Sára színésznő, aki a szülése után nagyon vágyik vissza a színpadra, és ez az első szabad estéje. Szerinte Maja nem boldog.
A jelenet a film második felében zajlik: Sára tükröt tart Majának, de Majának nincs sok kedve belenézni
– teszi hozzá Grosan Cristina. Megtudtuk még tőle, hogy a film egyetlen éjszaka alatt játszódik, a fő helyszín pedig éppen ez a ház, ami azért tűnik olyannak, mintha pár évtizede megállt volna benne az idő, mert Maja idős távoli rokona (Lőrinc Katalin) lakik itt. Maja ételt hoz a néninek, de az asztalra borulva találja, holtan. Bejelenti a halálesetet, és megvárja, amíg elszállítják. De az órák csak telnek.
A kádban játszódó jelenet nehézségéről Grosan Cristina azt mondta, hogy
eltelt jó pár nap, most már elég gördülékenyen működik a csapat. Ma például technikai okok miatt van nehezebb dolgunk. Amikor újravesszük a jelenetet, a színésznő haja és ruhája már vizes, hab már nincsen, és a víz is lefolyt, de a munkaidőnk ugyanúgy 12 óra marad.
Élete első nagyjátékfilmjét forgatja éppen, a kilencedik napnál tart a 24-ből.
Remek lendülettel kezdtük a forgatást, és azóta is nagyon baráti a hangulat. Öt kisfilmet rendeztem eddig, és ahhoz vagyok szokva, hogy abból lesz film, amit 4-5 nap alatt leforgatunk. A stresszt is megszoktam, ezúttal csak a tempó más. Azt érzem, hogy most egészen máshogy kell beosztani az energiákat. Eddig mintha csak a demóverzióval játszottam volna, de ez most már a teljes játék.
Rainer-Micsinyei Nórának ez az első főszerepe és az első munkája forgatókönyvíróként.
Kitaláltunk valamit több mint másfél éve, és most mondjuk a sorokat. Aludtam már nyugodtabban is, de nagyon boldog vagyok. A karakterem elég közel áll hozzám, rám írtuk. A történet minden szituációja ismerős valahonnan, de persze pontosan ez így nem történt meg velem.
A legjobb dolgokon bőgni kell forgatása április 2-án kezdődött a Laookon Filmgroup gyártásában (a producer Stalter Judit), a Magyar Nemzeti Filmalap Inkubátor programjának támogatásával. Nagyrészt budapesti helyszíneken forgatnak, a munka május 3-ig tart. A filmben szerepel még Bányai Kelemen Barna (Maja pasiját játssza), és tíz év után visszatér a mozivászonra Hernádi Judit, aki pedig a hősnő anyját alakítja.
Grosan Cristina erdélyi filmrendező, akinek Vakáció a tengerparton című díjnyertes kisfilmjét a világ közel 40 fesztiválján vetítették, bemutatták a televízióban, az interneten eddig több mint 500 ezren nézték meg. Grosan Cristina 2015-ben dolgozott először Rainer-Micsinyei Nórával az Éjszakai festés című kisfilmben, amit egy újabb közös munka, az Átalakítás folyamatban követett. 2017-ben kezdték közösen írni A legjobb dolgokon bőgni kell forgatókönyvét. A film leghamarabb 2020-ban kerül a magyar mozikba.