2001-ben, a behozatali kvóta és az évjárat-korlátozás bevezetésével ugrásszerűen megnőtt a hazai használtautó-behozatal, és az elmúlt évben már megközelítette a 100 ezres nagyságrendet. Az idén életbe lépett korlátozások hatására azonban 30 százalékkal csökkent a behozott használt gépkocsik száma. A jövő év elejétől újabb szigorításokat vezetnek be, amitől a szakemberek a behozatal további visszaesését várják.
2004. január 1-jétől kizárólag Euro 3-as környezetvédelmi besorolású motorral felszerelt autókat lehet forgalomba helyezni Magyarországon, ami a benzines járművek esetében 1999-ben vagy annál később gyártott kocsikat jelent. A környezetvédelmi szigorítások, illetve a regisztrációs díj bevezetése miatt decemberben csúcsforgalmat bonyolítottak a használtautó-importőrök.
Novemberig 31 382 darab autót vettek nyilvántartásba, míg decemberben már napi 200 autó érkezett a csepeli, 120 pedig a Gergely utcai vámhivatalba, és az év egészére 55-60 ezer kocsira számítanak. Az autósok többsége az unióban gyártott autót hozott be, mert ezekre 2001 óta nullaszázalékos a vámtétel.
A vámosok szerint aki most indul nyugatra autót vásárolni, mindenképpen gondoskodjon megfelelő származási nyilatkozatról vagy 6 ezer euró feletti vásárlás esetén a származást jelölő EUR 1 tanúsítványról, mert csak így bizonyítható a gyártóhely, a származási ország, és csak ebben az esetben tekinthetnek el a vámtól - írja a Népszabadság.