Az online média hirdetési bevételei 41,2 százalékkal nőttek Nagy-Britanniában 2006-ban, átlépve a kétmilliárd fontos határt - állapította meg a PriceWaterhouseCoopers és az internetes hirdetési szakma nemzetközi szervezete, az Interactive Advertising Brueau közös tanulmánya.
A 31 millió ottani internetezőt elérő orgánumok részesedése a 2005-ös 7,8 százalékról 11,4-re nőtt a teljes brit reklámpiacon (az év második felében ennél is magasabb volt). Ez az adat kiemelkedően magas, a világátlag csupán 5,8 százalék.
A növekedés eredményeképpen az internetre tavaly már több hirdetési pénz áramlott, mint a mindössze 0,2 százalékos emelkedést produkáló országos lapokhoz (1,9 milliárd font). Még így is alig haladja meg ugyanakkor a 4,7 százalékkal mérséklődő televíziós reklámbevételek felét.
Az enyhe visszaesés egyébként a hirdetési piac legtöbb szegmensére jellemző volt 2006-ban, így szinte kizárólag az internetnek köszönhető, hogy összességében 1,1 százalékos bővülést tudott felmutatni az ágazat. A tradicionális média összességében 2,9 százalékos mínuszt könyvelhetett el.
A részterületeket vizsgálva az egyik legszembetűnőbb különbség az apróhirdetéseknél rajzolódik ki: míg a netes apró bevétele 45 százalékkal, 379 millió fontra nőtt, addig a hagyományos médiában 7,8 százalékos volt a csökkenés ezen a téren.
"Megfigyelhető, hogy a hirdetők mind nagyobb összegeket csoportosítanak át, hogy az internetes felületeken megjelenve építsék a brandeket és kommunikáljanak a fogyasztókkal. A szélessávú kapcsolatok gyorsabbá válása és a vezeték nélküli otthoni elérések terjedése a tendencia folytatódását vetíti előre" - idézi a dolgozat Guy Phillipsont, az IAB igazgatóját.