A 4-es metró 10 állomása 80 milliárdért épül

Vágólapra másolva!
A BKV kiválasztotta a 4-es metró mind a tíz állomásának szerkezetépítőjét. A nettó vállalási ár eléri a 83 milliárd forintot. A munkákon az alagútfúrási tenderen is indult három konzorcium tagjai osztoztak - írja a Napi Gazdaság.
Vágólapra másolva!

A francia Vinci-csoport tulajdonában lévő Hídépítő Zrt. nettó 13,49 milliárd forintos ajánlatával nyerte el a 4-es metró Kelenföldi pályaudvarnál tervezett állomásának építését. Ezzel a Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV) kiválasztotta valamennyi, a metróvonal első, mintegy 7,3 kilométeres szakaszához tartozó, tíz megálló kivitelezőjét. A Hídépítő feladata lesz többek között az állomás szerkezetének tervezése, a közműkiváltások, a forgalomterelés, az állomás vasbeton szerkezetének megépítése, a föld kiemelése, a szigetelés és a MÁV vasúti pályáinak bontása is.

A kivitelezésre szóló közbeszerzési eljáráson a második legkedvezőbb ajánlatot is a Hídépítő tette, az ehhez kapcsolódó árajánlata nettó 14,59 milliárd forint volt. A Hídépítő a Bamco konzorcium tagjaként részt vesz az alagútfúrásban, az alagútfúró pajzsok indítóaknájának és a Szent Gellért téri állomás szerkezetének építésében is.

A Bamco Kkt. konzorcium tagja, a Hídépítő mellett a német Strabag AG, az osztrák Strabag International GmbH és a magyar Strabag Építő Zrt., amelyek az alagútfúrást is magában foglaló munkákat, mintegy 53 milliárd forintért vállalták. A Hídépítő ezek mellett még - egy tárgyalásos közbeszerzési eljáráson tavaly júniusban - elnyerte a Fővám téri állomás szerkezetépítését is, csaknem 10 milliárd forintos árajánlattal. A Strabag Építő Zrt. építi a Móricz Zsigmond körtéri megállót, nettó hétmilliárd forintért.

A Hídépítőhöz hasonlóan, három-három állomást építenek meg az alagútfúrásra szintén pályázó, de ott végül alulmaradt társaságok: a BPV Metro 4 Konzorcium és az Sw-O Metro4 Konzorcium tagjai. A német Bilfinger Berger AG, az osztrák Porr AG és a Vegyépszer Zrt. alkotta BPV nyerte el a Népszínház utcai és a Keleti pályaudvari megállók megvalósítását, valamint a Tétényi úti állomás építését. A kivitelezést összesen, nettó 23 milliárd forintért vállalták. Az osztrák érdekeltségű Swietelsky Kft. és a japán Obayashi Corporation alkotta Sw-O Metro4 Konzorcium a Bocskai úti, a Kálvin téri és a Rákóczi téri állomásokat építi meg szintén, mintegy 23 milliárd forintért.