Lengyel Márk, a Generali személybiztosítási üzletágának termékfejlesztési csoportvezetője szerint náluk az idei első negyedév alapján tovább nőtt az eseti díjat befizető ügyfelek száma. Farkas András, a Brokernet vezérigazgató-helyettese szerint sem érzékeltek eltérést az általuk kínált termékek körében, s hasonlóan nyilatkoztak az Union Biztosítónál is.
Az ING Biztosítónál ugyanakkor elmondták: a múlt évi kedvezőtlenebb hozamok bizonytalanabbá teszik az ügyfeleket. Egyre többen keresnek olyan megoldásokat, amelyek tőke- és hozamgaranciát tartalmaznak. A K&H Biztosítónál - ahol a unit-linked díjbevételében a legnagyobb súlyt a tőke- és hozamvédett alapok képviselik - is elmaradt az "elbizonytalanodás".
A biztosítóknál hangsúlyozták: elsősorban a részvényes befektetési formáknál tapasztalható tehát elbizonytalanodás, de - hívták fel a figyelmet - az ügyfeleknek tudniuk kell, hogy egy közép- vagy hosszú távú megtakarítási formánál (egy unit-linked életbiztosítás tipikusan ilyen) a tartam során bekövetkezhetnek hullámvölgyek, amit viszont várhatóan újabb fellendülés követhet. Érdekes ugyanakkor, hogy még ahol érezték az elbizonytalanodást a társaságok, ott sem nőtt meg jelentősen a portfólióátrendezések száma. Az Allianz Hungária adatai szerint az első negyedévben az ügyfelek kevesebb mint 5 százaléka ment át részvényalapból kötvényalapba, de még ezt követően is az ügyfelek 55 százaléka tartja részvényalapban a pénzét.
Az Aegonnál már tavaly túl voltak a nagy sokkon: 2007-ben az első félévhez képest a második félévben megháromszorozódott a váltók száma, azóta ezen a szinten mozog, és az idei első negyedévben sem tapasztaltak további növekedést. Összességében a portfólióváltók/módosítók aránya a társaságnál a 0,5 százalékot sem éri el - írja a Napi Gazdaság.