A GM három összeszerelő üzemében növelné a műszakok számát, miután sikeresen konszolidálta termelését. A gyártásban azonban ez idén még nem jelenik meg, a 40-45 százalékosra tervezett termelésnövelés csak 2010-re vonatkozna. Ezzel körülbelül 2,8 millió járműre nőne az éves teljesítmény.
A három üzemben (Kansas, Indiana, Michigan) összesen 2400 munkahelyet aktivizálnának újra, amely mellé jönne még körülbelül 600 másik, amely a motor-, váltó- és egyéb alkatrészek gyártásának növelésével létesülne. A termelés bővítésének ötlete akkor jött, amikor az autóeladásokról úgy gondolja a piac, hogy már mélypontra kerültek és az autóipar újra növeli kibocsátását, hogy feltöltsék a raktárkészleteket.
Az autókereskedők készleteit jelentősen megfogyasztotta az amerikai roncsprémium-program, amely során a lakosság állami támogatást kapott az autóvásárlásához, ha gazdaságosabb járműre cserélte régi modelljét. A július-augusztusi akció során legfeljebb 4500 dolláros támogatást lehetett kapni, azonban mivel sokan éltek a lehetőséggel, ebben az időszakban jelentősen javultak az ország gazdasági mutatói. Kérdés, hogy a fellendülés csak az állami beavatkozásnak volt köszönhető, vagy tartós eredményt hozott.
A többi autógyártóhoz hasonlóan a GM készletei is csökkentek, mivel egyrészről a keresletet jócskán megdobta az autóprogram, azonban az állam által kikényszerített átszervezések során a termelést jelentősen vissza kellett fogni. A GM amerikai eladásokért felelős alelnöke szerint már meglátszik, hogy a program befejeztével a kereslet is visszahanyatlott.
A jövőben néhány modell gyártása leáll, így például a Pontiacé, míg újabb modelleket felfuttatnának. Első sorban a kisebb méretű autókra és a szállítójárművekre koncentrálnák az erőforrásokat. A gyár sejtése szerint az idei 10,5 milliós világkibocsátás után jövőre 11,5-12 millió gépjárművet termel majd az autóipar - írja a Reuters.