A leginkább a külföldi jelenlét fizikai megvalósításától és a nyelvi akadályoktól tartanak a cégek, amelyek külföldi terjeszkedésben gondolkodnak. Magyarországon a nemzetközi szinttől jóval elmarad a külföldi érdeklődés.
A Regus munkahelyi szolgáltató felmérése szerint a vállalatok 68 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a külföldi jelenlét kialakításakor rövid időre szabad csak kötelezettséget vállalni, mert nem lehet tudni, milyen növekedés várható. A cégek 23 százaléka tartotta a fizikai jelenlét, vagyis az ingatlan-infrastruktúra kialakítását a legnagyobb akadálynak a külföldi terjeszkedésben.
A felső vezetők kiválasztásánál a cégek 42 százaléka anyaországi, 58 százaléka helyi vezetőt tartana alkalmasabbnak a pozícióra, viszont 68 százalék szerint a vezetőség számára elengedhetetlen a helyi nyelv alapos ismerete.
A Regus tanulmánya szerint a bevételi és nyereségi adatok egyértelműen mutatják, hogy az exportra is termelő vállalkozások jobban teljesítenek. A magyarországi cégek azonban kevésbé aktívak a nemzetközi terjeszkedésben. A már nemzetközi szinten működő vállalatok 88 százaléka további bővítéssel számol a következő években, a csak Magyarországon működők csak 58 százalékban tervezik a külpiaci nyitást.