Vágólapra másolva!
A fogyasztóvédelmi törvény módosítása értelmében az eddiginél kisebb fogyasztóvédelmi bírságot lehet kiszabni a kis- és középvállalkozásokra. Mostantól a vállalkozásoknak érdemben kell válaszolniuk a fogyasztói panaszokra, a kkv-k pedig fogyasztóként is felléphetnek a békéltető testületek eljárásaiban.
Vágólapra másolva!

Az Országgyűlés hétfőn fogadta el a fogyasztóvédelmi törvény módosítását. E szerint a jövőben a békéltető testületek eljárásaiban a természetes személyeken kívül civil szervezetek, társasházak, lakásszövetkezetek, mikro-, kis- és középvállalkozások is fogyasztóként léphetnek fel.

A módosítás után csökkennek a kis- és középvállalkozások terhei, mivel az esetükben kiszabható bírság összegét alacsonyabb bírságsávban határozzák meg - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium.

A törvénymódosítással változnak a panaszkezelésre vonatkozó szabályok is: a jövőben a vállalkozásoknak a megadott határidőig érdemben kell válaszolniuk a fogyasztói panaszra. Az ügyfélszolgálatok működtetését is szigorították, például a telefonon vagy elektronikus úton közölt panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítóval ellátni.

A jogszabály alapján az ügyfélszolgálatoknak a hét egy munkanapján 7 és 21 óra között legalább tizenkét órán keresztül folyamatosan nyitva kell tartaniuk, és ugyanígy a telefonos ügyfélszolgálatnak is elérhetőnek kell lennie napközben legalább egyszer, tizenkét órán át.

Az új fogyasztóvédelmi törvényben rögzítették azt is, hogy a jövőben a közszolgáltatók nem szedhetnek külön díjat azért, mert ügyfelük a számláját sárga csekken, postai befizetéssel egyenlíti ki.