Hat géppel 22 európai városba repül majd a Sólyom Airways. A Malév-utód nem akar versenyezni a fapadosokkal, prémium légitársaság kíván lenni. A háttérben ománi tőke, és egy meg nem nevezett, Egyesült Arab Emirátusokból származó kisebbségi tulajdonos áll.

A Malév-utód Boeing 737-500-as gépekkel indul el, Vágó József vezérigazgató bejelentette, hogy az első lízingelt repülő augusztus 18-án landolhat Budapesten. Pár hét múlva pedig az első utasokkal teli menetrend szerinti járat is felszállhat.

Hogy hova, azt nem tudni, mert a pontos menetrend csak akkor válik nyilvánossá, amikor az online értékesítési rendszer elindul. Vagyis a célállomások listája egyelőre üzleti titok. Kezdetben hatgépes flottát terveznek, és 22 európai célállomásra repülnek majd, köztük hat nagy európai fővárosba. A gépek 110 székesek lesznek, 12 székes business osztállyal.

Az üzleti terv később 50 géppel és hosszú távú - azaz Európán kívüli - járatokkal is számol, a vezérigazgató szerint az ehhez szükséges tőke biztosított.

A Sólyom légitársaság alakuló sajtótájékoztatója a Liszt Ferenc reptér egyes terminálján, Hrutyák Róbert, Vágó József, Luscsik JánosFotó: Tuba Zoltán - Origo

A Sólyom mögött ománi tőke, és egy Egyesült Arab Emirátusokban bejegyzett, ottani állampolgárok tulajdonában lévő kisebbségi tulajdonos áll. Konkrét cégneveket azonban a magyar vezetés egyelőre nem említett. Az év végéig a társaság Zrt.-vé alakul, és 6-12 millió eurós tőkeemelést hajt végre.

A Sólyom nem fapados cég lesz, nem árral, hanem a szolgáltatás minőségével kíván versenyezni. A tulajdonosok prémium társaságot terveznek, Vágó József szerint egy ilyen szolgáltatásra nagy kereslet mutatkozik Magyarországon, sokan csak kényszerűségből, a Malév hiányában vesznek külföldi légitársaságok járataira jegyeket.

A vezérigazgató hangsúlyozta, hogy nagyon is magyar érzelmű cégről van szó, a vállalkozás tulajdonosai nem fogják offshore helyekre vagy más országba vinni a pénzüket, a hozadék itt marad. Írásban vállalták, hogy három éven belül nem vesznek ki pénzt a vállalkozásból, minden megtermelt forintot vissza fognak fordítani a fejlesztésekre.

A Sólyom engedélyei minden ellenkező híresztelés ellenére megvannak, ha itt lenne az első gép, már repülhetne is. A cég első álláshirdetései augusztustól jelennek meg, kezdődik a munkaerő-toborzás. "Nálunk nem lesz sallang, nagybácsi vagy unokaöcs. Mi csak azokat vesszük fel, akik dolgoznak nekünk, magas bért adunk, de az egykori Malév költségeinél így is 64 százalékkal alacsonyabban fogunk működni" - mondta a vezérigazgató.