Végre kiteríti kártyáit a Microsoft

Vágólapra másolva!
Jövő héten fontos fellépésre készülhet a Microsoft frissen kinevezett vezérigazgatója, Satya Nadella. Az Office iPadre fejlesztett változata mellett a mobilos stratégiáról is sok szó eshet, így a befektetők számára is fontos az esemény.
Vágólapra másolva!

Jövő héten megtarthatja első hivatalos sajtótájékoztatóját a Microsoft új vezérigazgatója, Satya Nadella. A Verge információi szerint Nadella az iPadre szánt új Office verzió bemutatásának ürügyén részletesen is beszélhet a cég felhő és mobilstratégiájáról, így az eseményt érthető módon kiemelt figyelem övezi majd.

Javarészben ennek a hírnek is betudható, hogy a részvény közel 4 százalékos emelkedést mutat, ezzel pedig 2000 nyara óta nem látott szintekre kúszott fel.

Forrás: Investor.hu

Első ránézésre nem tűnhet hatalmas horderejű kérdésnek, hogy iPadre optimalizált Office-szal rukkol elő a Microsoft, pedig fontos lépés, több szempontból is:

  • Az iPad továbbra is piacvezető a tabletpiacon, főként a vállalati táblagép-felhasználás terén domináns szereplő.
  • A Microsoft hagyományos, asztali üzleti szoftvereit egyre nagyobb arányban váltják ki a felhőalapú, online szolgáltatások.
  • Az iPadre telepíthető Office nem is önmagában lényeges, hanem nagyon fontos „ablak” a Microsoft online üzleti szolgáltatásai felé.

Üzleti felhasználók mobilon és a felhőben

Satya Nadella már kinevezése után utalt rá, hogy a stratégiája lényege a felhőalapú szolgáltatások és a mobilos jelenlét erősítése. Ez nem is meglepő, hiszen korábban éppen fontos nagyvállalati üzletágakat vezetett, így az irányítása alatt a Microsoft is mind hangsúlyosabban fordulhat a vállalati szegmens felé.

Erre utal a Microsoft üzletágainak korábbi átszervezése is, amit ugyan még Steve Ballmer indított el, de alapvetően meghatározhatja a Microsoft útját az előttünk álló években is. A korábbi, termékek, termékcsoportok (például Windows, üzleti szoftverek, szórakoztatás) szerint szerveződő divíziók helyét két nagy csoport, a Készülékek és fogyasztók, valamint az Üzleti divízió vette át. Az átcsoportosításból az is kiderült, hogy utóbbiak súlya nagyobb a bevételeken belül.

Forrás: Investor.hu

A tablet megkerülhetetlen

A Microsoft törekvései a PC-piac átalakulását látva is érthető. Az előttünk álló években ugyan várhatóan már nem zuhan akkorát a PC-értékesítés a világban, mint 2013-ban, de leginkább lassú lemorzsolódást vagy stagnálást prognosztizálnak a piackutatók. Igaz, ugyanezek a piackutatók töretlen növekedést jósoltak, mielőtt beütött a PC-piac összeomlása, így könnyen lehet, hogy túlzóan negatívak a várakozások.

Forrás: Investor.hu

Eközben ugyanakkor az okostelefonok és tabletek értékesítése tovább bővül, az IDC legfrissebb előrejelzése szerint pedig 2015-ben már több tabletet értékesítenek majd, mint hagyományos PC-t. A táblagépek ugyan javarészben a fogyasztói szegmensben helyettesítik a régi számítógépeket, egyre határozottabban teret nyernek az üzleti szférában is, legalább kiegészítő készülékként. Az iPad dominanciája pedig itt még meglehetősen erős.

Forrás: Investor.hu

A Microsoft ugyan kicsit későn mozdult, de még mindig jó pozícióban van, hogy a hagyományos PC-környezetben még mindig alapmegoldásként használt Office piaci pozíciót legalább részben átmentse az új mobilvilágba is. Például úgy, hogy fennakadásmentes átmenetet biztosít üzleti környezetben az irodai munkaállomás és a dolgozó kezében lévő táblagép, illetve okostelefon között az online, felhőalapú szolgáltatások révén.