Románia
15:002024. június 17.
Ukrajna
Belgium
18:002024. június 17.
Szlovákia
Vágólapra másolva!
A fogyasztók 70 százaléka szívesebben vásárol olyan üzletben, ahol jogaikat kiemelten kezelik, és többletszolgáltatást vállalnak ügyfeleik elégedettségéért - derül ki a fogyasztóvédelem idei felméréséből. Ha az ön cége is ilyen, pályázzon a Fogyasztóbarát Vállalkozás védjegyért.
Vágólapra másolva!

A Fogyasztóbarát Tanúsítási Rendszer célja, hogy a vállalkozások közül kiemelje és a vásárlók figyelmébe ajánlja a fogyasztók bizalmát és elégedettségét növelő és fenntartó cégeket. Emellett ösztönzi a vállalkozásokat, hogy

olyan újszerű ötleteket és megoldásokat dolgozzanak ki, amelyek fokozzák a fogyasztók bizalmát és elégedettségét.

Tehát az embléma elnyeréséhez nem elég, ha a vállalkozás maradéktalanul betartja a jogszabályi kötelezettségeket, valami pluszt is kell adnia, amivel kitűnik az egyébként tisztességes cégek közül is.

Ingyenesen lehet pályázani

A tapasztalatok szerint

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) idén közvélemény-kutatást végzett, felmérte a Fogyasztóbarát Vállalkozás védjegy használatának eddigi tapasztalatait. A válaszok alapján a fogyasztók 70 százaléka szívesebben vásárol olyan üzletben, ahol a fogyasztók jogait kiemelten kezelik (pl.: hosszabb jótállási idő, termékvisszavétel, rövid panaszkezelési idő).

A válaszadók szintén 70 százaléka viszont nem hajlandó több pénzt fizeni például egy hosszabb jótállásért cserébe.

Ebből az következik, hogy a fogyasztók bizalmát elsősorban azok a vállalkozások nyerik el, melyek nemcsak, hogy megfelelnek a jogszabályoknak, de azon túlmutatva, önként vállalnak többletkötelezettségeket a fogyasztói elégedettség érdekében - olvasható az NFH közleményében.

Jelenlegi témakörök

Az alábbi fő témakörök alapján lehet a védjegy-használati jogosultságot elnyerni:

  • fogyasztóbarát ügyfélszolgálat – ahol a pályázó olyan ügyfélszolgálati rendszert működtet, amely alkalmas a fogyasztói reklamációk gyors, hatékony és jogszerű elintézésére;
  • fogyasztói tudatosságot ösztönző tájékoztató rendszer – amelyben a pályázó kiemelt hangsúlyt fektet arra, hogy a termékek értékesítésével, illetve a szolgáltatás igénybevételével kapcsolatos valamennyi információ a lehető leghatékonyabb és legegyszerűbb módon eljusson a fogyasztókhoz;
  • hazai elkötelezettségű vállalkozás – amely esetben a vállalkozás az átlagostól nagyobb arányban forgalmaz magyar termékeket, előnyben részesíti a hazai termelőket és beszállítókat, árukínálatában pedig elsősorban az ár-érték arányban is elérhető, minőségi termékeket helyezi előtérbe;
  • a kiemelt figyelmet igénylő fogyasztók védelmét és segítését szolgáló rendszerek – amelyek a nehezebben tájékozódó, főként idős emberek információhoz való jutását, a fiatalkorúak kiszolgálásának korlátaira vonatkozó előírások betartását vagy a mozgáskorlátozottak közlekedését, az árukhoz és a szolgáltatásokhoz való hozzájutását segítik elő;
  • fenntartható fogyasztás, társadalmi felelősségvállalás – ahol a vállalkozás sokat tesz azért, hogy tevékenysége az értékesítési szempontokon túlmutató céloknak is megfeleljen.

Két évre szól, és ingyenes

Az emblémát ingyenes pályázat útján lehet elnyerni kiskereskedelmi, vagy vendéglátó tevékenységet végző cégeknek. Az elbírálás szakmai bizottság véleménye alapján történik. Ha a pályázat sikeres a bizottság oklevelet állít ki,

a nyertes vállalkozás két évig használhatja a védjegyet,

de új pályázat benyújtásával meghosszabbíthatja a jogosultságát.

Szigorúak a kritériumok

A pályázat bevezetése óta összesen 37 pályázatot nyújtottak be, 19 járt sikerrel, négyen pedig már meg is hosszabbították a védjegy használatának jogát.

A jelenleg védjeggyel rendelkező vállalkozások listája itt érhető el.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről