A színházak és a nézők is odavannak a Ma este Színházért

Ma este Színház online kereskedő webáruház színház
Vágólapra másolva!
A Ma este Színhát lett a 2015-ös év internetes kereskedője. Hobbiprojektként indult, és ma már az összes budapesti színház a partnerük. Az utóbbi években egyre több magyar kkv indít webáruházat, amelyeknek a minősége is egyre jobb. Mitől lesz jó egy webáruház, és mivel győzte le vetélytársait a Ma este Színház?
Vágólapra másolva!

A Ma este Színház nyerte az Év internetes kereskedője 2015 díjat a közönségszavazás, a vásárlói tesztek és a szakmai zsűri döntése alapján. Azok a Magyarországon bejegyzett internetes kereskedők versenyezhettek, amelyek előző éves árbevétele nem haladja meg a 1,5 milliárd forintot. A második helyen a Vilagitas.eu, a harmadik helyen a Háda webshop végzett.

Kultúrmisszióként indult

A Ma este Színházat 2011-ben alapította Limbacher Tivadar és Szabadkai Attila kultúrmisszióként és hobbiprojektként. Céljuk az volt, hogy nézőkkel töltsék meg a gyakran foghíjas nézőtereket, és a színházba nem járókat is elcsábítsák egy-egy darabra. Az előző két évben is indultak az év internetes kereskedője díjért, és mind a kétszer második helyezést értek el. „Úgy gondolom, hogy az elmúlt évek fejlesztéseinek köszönhető az idei győzelem. Évről évre növekszünk, és igyekszünk haladni a korral, például mobilra optimalizált honlappal és megújult dizájnnal” – mondta Limbacher Tivadar társalapító és cégvezető az Üzletrésznek.

Limbacher Tivadar és Szabadkai Attila 2011-ben alapították a Ma este Színházat Forrás: Ma este Színház

Tavaly több mint 120 ezer jegyet adtak el, nélkülük ezek a székek mind üresen maradtak volna. A fogyasztók mellett a színházak is nagyon kedvelik a kezdeményezést. Már az összes budapesti színház a partnerük, vidéken pedig 8-9 színházzal működnek együtt. A jövőben a vidéki hálózatot szeretnék bővíteni, illetve a Ma este Színház mintájára a komoly- és könnyűzenei koncertekre létrehozták a Ma este Koncertet.

Egyre profibbak a magyar webáruházak

Nem ritka, hogy valaki évről évre részt vesz a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért (SzEK) versenyén, amelyet idén kilencedik alkalommal hirdetett meg a szervezet. Fontos, hogy itt a cégek nem maguk pályáznak, hanem csak közönségszavazással kerülhetnek a versenybe. „A Ma este Színház évek óta nagyon népszerű, és folyamatosan bővül a portfóliójuk. Komoly lépcső volt, hogy nemrég összefésülték a rendszerüket az InterTickettel, illetve a Mastercarddal és az OTP-vel is partnerséget kötöttek” – mondta Kiss Bernadett, a SzEK alelnöke.

Kiss szerint főleg a középmezőny erősödött az elmúlt években. Kezdetben nem volt homogén a mezőny, mintegy 10-15 webáruház erősen kiemelkedett a többi közül. Mivel a kereskedők egyre tudatosabbak, idén szorosabb volt a verseny, nagyon sok olyan webáruház működik, amely, bár nem kerül be a legjobb 15 közé, szintén magas színvonalat képvisel. Ma már alapvető elvárás a profi kiszolgálás, a felhasználóbarát, mobilról is jól használható weblap és a vevők megfelelő tájékoztatása. Kiss szerint ezek hiányában már nem lehet bekerülni a legjobbak közé.

Még mindig félnek az online fizetéstől

A fogyasztóknak már alap az online fizetés, de sok kereskedő még tart tőle Forrás: AFP

Bodnár Ákos, a JátékNet.hu Webáruház társalapítója és ügyvezetője 2013-ban első helyezést ért el a versenyen, idén pedig a szakmai zsűri tagja volt. Úgy gondolja, hogy évről évre egyre magasabbra kerül az a bizonyos léc. Ma már szinte alap, hogy a webshopokon minőségi fotókat, árakciókat, termékleírást talál a felhasználó, miközben a dizájn és a háttérmotor is profi, az online fizetéstől azonban még mindig sokan tartanak. „Sok kereskedő ódzkodik az online bankkártyás fizetéstől, pedig a fogyasztóknál ez már mindennapos. Ráadásul a webes vásárlásnál nem derül ki, hogy ez hány vásárlónak akadály, mert aki mindenképp kártyával fizetne, az egyszerűen keres egy másik webáruházat” – mondta.

A többfordulós versenybe közönségszavazással jutottak be a résztvevők. A közönségtől közel tízezer szavazat érkezett több mint 350 weboldalra. Ezután jött a következő forduló, a felhasználói tesztelés, amely alapján kiderült, hogy ki jut be a top tízbe. A végén a szakmai zsűri döntött az első három helyezettről a résztvevők által leadott pályázatok alapján. Ebben szerepeltek forgalmi adatok, illetve beszámoló a sikerekről, fejlesztésekről.