430 millió forintos befektetéssel terjeszkedik a magyar cég

Vágólapra másolva!
Nemzetközi összehasonlításban is hiánypótló szolgáltatással, és egy erre dedikált fejlesztéssel terjeszkedik Lengyelországba, Csehországba és Törökországba a szoftvergazdálkodásra specializálódott IPR-Insights.
Vágólapra másolva!

430 millió forintos tőkebefektetéssel lép külpiacra a magyar tulajdonú IPR-Insights, szoftvergazdálkodási szakértő cég. A terjeszkedéshez szükséges forrást egy pénzügyi befektető, a Bonitás Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. bocsátja a vállalat rendelkezésére.

Az első lépés: Lengyelország

„A régió legnagyobb piaca egyértelműen Lengyelország, így első lépésként itt indítjuk el szolgáltatásainkat" – mondja Zsoldos Sándor az IPR-Insights International Zrt. vezérigazgatója. A vezető szerint már az előkészítés fázisában sok lengyel ügyféllel találkoztak, és hamar kiderült, hogy számukra is kihívás a szoftvergyártók auditfenyegetése, a megfelelő szoftver vagyongazdálkodás, és a vállalatvezetés részéről fellépő költségcsökkentési igény kielégítése.

"Sokéves tapasztalatunk, hogy a megfelelő szoftvergazdálkodás pontosan ezeket a területeket képes hatékonyan szolgálni” - mondja Zsoldos.

Évtizedes itthoni tapasztalat

A 2002-ben indult IPR-Insights számos nemzetközi nagyvállalat magyar leányát szolgálja ki évek óta. A külpiaci nyitás során ezeket a kapcsolatokat is kamatoztatják majd, azonban nem ettől a lépéstől várják az árbevétel biztosítását.

A legfőbb cél, hogy az adott országokban helyi szolgáltatóként jelenjenek meg, természetesen támaszkodva a hazai háttértudásra és termékekre. A tőkebevonás segítségével megvalósuló termékfejlesztés eredményeit a cég magyarországi ügyfelei is hasznosítani fogják, de a legnagyobb növekedés elsősorban az exportpiacokon várható.

Távlati tervek

Lengyelország után Csehországot és Törökországot veszi célba a cég. „A külpiacra lépést megelőző vizsgálatok feltárták, hogy a megcélzott piacokon egyelőre még nincs meg a megfelelő megoldás a hatékony szoftvergazdálkodás problémájára, így jött az ötlet, hogy megcélozzuk ezt a piaci rést” – hangsúlyozza a vezérigazgató. Kiemeli: amennyiben a lengyel, a cseh és a török piacra lépés sikeres, a tapasztalatokat felhasználva további régiós és talán régión kívüli országokban is folytatják a terjeszkedést.