A felhők fölött más az élet

2015.06.08. 20:04

A világ legnagyobb online viszonteladója óriáscégekkel társult, hogy meghódítsa a 16 milliárd dolláros felhő alapú szolgáltatási piacot.

A Kínán kívüli terjeszkedés részeként számos partneri megállapodást kötött az Alibaba az utóbbi időben. A világ legnagyobb online viszonteladói oldala felhőszolgáltatásainak bővítésével nyílt versenybe száll az Amazon-Google-Microsoft trióval – írja a CNBC.

Az Alibaba felhőszolgáltatási üzletága, az Aliyun - többek között az Intellel kötött megállapodás alapján - a partnercégek adatbázisain keresztül fogja működtetni saját szolgáltatásait. Ezzel nemcsak spórolna a cég, de a partnerein keresztül fogja behatárolni a felhő alapú szolgáltatásait és így új piacokra tud belépni.

Egyre több a tárolási probléma és egyre több ügyfélnek van szüksége nagyobb tárhelyre

– mondta a CNBC-nek Simon Hu.

Felhőalapú szolgáltatási központForrás: Reuters/Donna Carson

A cél az lenne, hogy olyan infrastruktúrát építsenek ki, amellyel a kis-és középvállalkozások ki tudják használni az adatok erejét. „Új üzleteket akarunk beindítani, meg akarjuk változtatni az egész iparágat” – mondta az Aliyun elnöke. 

Nem ez az első eset, hogy az Aliyun kilép a kínai piacról: anyacége, az Alibaba ugyanis az év elején nyitott már egy adatközpontot a Szilícium-völgyben. Az utóbbi időben megkötött partneri megállapodásai azonban azt mutatják, hogy az Alibaba gyorsan akar terjeszkedni, de nem akar több, költséges adatbázis központot nyitni.

Az úgynevezett piactér együttműködési program keretében az Alibaba eddig összesen hét partneri megállapodást kötött, többek között olyan nagy cégekkel is, mint a szingapúri telekommunikációs óriás, a Singtel, valamint az amerikai adatbáziskezelő vállalat, az Equinix.

„Az Intel hálózatán futó, az Alibabával közös technológiai megoldásainkat kifejezetten a felhőszolgáltatások nemzetközi fogyasztóinak gyorsan változó és növekvő piaci igényei szerint építettük ki” – idézte Raejeanne Skillernt, az Intel menedzserét a Marketwatch.

Nagyjátékosokkal kell megküzdeni

A minden idők legnagyobb tőzsdei kibocsátása során tavaly debütált e-kereskedelmi óriásnak, az Alibabának igazi nagypályásokkal kell megküzdenie: a mintegy 16 milliárd dolláros felhőszolgáltatási piacot ugyanis az Amazon, az IBM, a Google és a Microsoft uralja, és egyelőre egyikük sem akar leállni.

Forrás: 123rf.com

Az Amazon műszaki igazgatója, Werner Vogels a CNBC-nek korábban azt mondta, hogy az Amazon Web Services (AWS), a cég felhőalapú szolgáltatási részlege a következő 10 évben megelőzheti a vállalat kiskereskedelmi üzletágát. Eközben a Microsoft vezérigazgatója, Satya Nadella is több, kulcsfontosságú beszédében is elmondta, hogy a cég a felhőszolgáltatásokra koncentrál.

Az ár a helytől függ majd

Közben az Alibaba is egyre nagyobb bevételt könyvel el a felhő alapú szolgáltatásaiból: 2014 első három hónapjában 213 millió jüant (34 millió dollár) kerestek, ami az idei év azonos időszakában 388 millió jüanra nőtt. Bár ez 82 százalékos növekedés, ez még mindig csak egy apró töredéke a cég teljes bevételének.

Az Aliyun elnöke nem aggódik a verseny miatt, szerinte

a riválisok sikere csak segít a vállalatnak.

"Ők az Aliyun nagy példaképei, tanulni szeretnénk az erősségeikből. Az Aliyunnál a technológiai bevételekből szeretnénk előnyt kovácsolni és segíteni a társadalomnak a nagyobb egyensúly megteremtésében, a hatékonyság növelésében” - mondta a CNBC-nek Hu.

Az Aliyun egyelőre nem hozta nyilvánosságra, hogy milyen árakon futnak majd a szolgáltatásaik, de az elnök szerint ez a szolgáltatás helyétől is függ majd.

Alibaba napos bontású árfolyamgrafikonFotó: Investing.com

KAPCSOLÓDÓ CIKK