Többet árt, mint a dízelbotrány

2015.10.31. 08:21

A magánimportban Magyarországra érkező koros használt autók környezetre gyakorolt hatása sokkal negatívabb, mint a nemrég botrányba keveredett EURO 5-ös dízelmotorral futó járműveké, mivel a jelentős részük EURO 1-es vagy EURO 2-es erőforrással üzemel – hívta fel a figyelmet a Das WeltAuto.

Magyarország piacvezető használtautó-kereskedelmi hálózatának elemzése szerint az idén is töretlenül emelkedik a használt autók importja: 2015. januártól szeptember végéig összesen 90 391 használt gépkocsi érkezett be külföldről, 28,4 százalékkal több, mint a tavalyi év hasonló időszakában. 2013 óta évente mintegy húszezerrel bővül az importált használt kocsik száma. 

Sok az öreg autó

Az esetek hatvan százalékában tíz évnél régebbi gépkocsit hoznak a határon túlról, és az idős autók ilyen mértékű beáramlása biztonságtechnikai és környezetvédelmi szempontból egyaránt súlyos aggályokat vet fel. 

A legtöbben felső-középkategóriájú autót hoznak magánimport keretében  Magyarországra. Az idén eddig már 21 913-at, az alsó-középkategóriában pedig 20 894 használt import autót helyeztek forgalomba, ami 36 százalékos növekedés. Az egyterű gépkocsik még mindig a legnépszerűbbek (16 149 autó volt ilyen), egyidejűleg nőtt a korábbiakhoz képest a kisautók és a városi terepjárók behozatala a cég elemzése szerint.

Több a luxuskocsi

Enyhén emelkedett a luxuskategóriás autók száma is: tíz darab Ferrari, hét Bentley, hét Aston Martin, valamint négy Tesla, két Lamborghini, két Rolls-Royce és egy Fisker Karma érkezett az idén. 

A Das WeltAuto a Volkswagen-konszern használtautó üzletága, amely Magyarországon egyedül rendelkezik országos értékesítési hálózattal.