Az amerikai repülőgép gigász csökkentené a 747-8-as gépek gyártási rátáját, hogy megfeleljen a légi szállítmányozásban mutatkozó csökkenő keresletnek – derül ki jelentésből. Más szóval a vállalat nem akar túltermelni egy olyan piacon, ahol jelenleg nem túl magas a kereslet.
Mindeközben viszont
a személyszállítás területén a kereslet átlag fölött teljesít.
Ez pedig éppen a világgazdaság jelenkori történetének összefoglalása dióhéjban.
A vállalat konkrétan azt közölte, hogy a légiközlekedési ipari adatok szerint a légi szállítmányozás év/év alapon 1,2 százalékkal szűkült novemberben. Ez azonban éles kontrasztot mutat az utasok felől érkező globális kereslettel, amely 5,9 százalékkal bővült, és meghaladta a 10 éves átlagrátát – idézik a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) számait.
Röviden arról van szó, hogy az utasszállítással kapcsolatos kilátások szilárdak, miközben
valami megroppant a feldolgozóipari szereplőknél.
A Boeing egyébként egy különálló légi szállítmányozási előrejelzésében rávilágított, hogy a gyenge világgazdasági növekedés, illetve az alacsony kereskedelmi bővülés visszafogta a globális légi szállítmányozási forgalmat.
Mindazonáltal az Egyesült Államokban a fogyasztói költések adják a növekedés motorját, és Kína is fokozatosan áll át egy fogyasztás által vezérelt modellre. Ebből a szempontból pedig az utasszállítás átlagot meghaladó mutatója adhat okot némi optimizmusra.