Egy cseppben a világgazdaság tengere

United Boeing 787
Képünk illusztráció
Vágólapra másolva!
Két nagy gazdasági sztori irányít mindent napjainkban. Egyrészt a fogyasztói költések emelkednek, miközben az ipar zsugorodástól szenved. Ennek a jelenségnek a tökéletes leképeződését adja a Boeing nemrég kiadott jelentése.
Vágólapra másolva!

Az amerikai repülőgép gigász csökkentené a 747-8-as gépek gyártási rátáját, hogy megfeleljen a légi szállítmányozásban mutatkozó csökkenő keresletnek – derül ki jelentésből. Más szóval a vállalat nem akar túltermelni egy olyan piacon, ahol jelenleg nem túl magas a kereslet.

Mindeközben viszont

a személyszállítás területén a kereslet átlag fölött teljesít.

Ez pedig éppen a világgazdaság jelenkori történetének összefoglalása dióhéjban.

Pörög a személyszállítás. Forrás: Lufthansa

A vállalat konkrétan azt közölte, hogy a légiközlekedési ipari adatok szerint a légi szállítmányozás év/év alapon 1,2 százalékkal szűkült novemberben. Ez azonban éles kontrasztot mutat az utasok felől érkező globális kereslettel, amely 5,9 százalékkal bővült, és meghaladta a 10 éves átlagrátát – idézik a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) számait.

Röviden arról van szó, hogy az utasszállítással kapcsolatos kilátások szilárdak, miközben

valami megroppant a feldolgozóipari szereplőknél.

A Boeing egyébként egy különálló légi szállítmányozási előrejelzésében rávilágított, hogy a gyenge világgazdasági növekedés, illetve az alacsony kereskedelmi bővülés visszafogta a globális légi szállítmányozási forgalmat.

Mindazonáltal az Egyesült Államokban a fogyasztói költések adják a növekedés motorját, és Kína is fokozatosan áll át egy fogyasztás által vezérelt modellre. Ebből a szempontból pedig az utasszállítás átlagot meghaladó mutatója adhat okot némi optimizmusra.