A VW új utakra vinné a Skodát

KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ személyautó Budapest, 2011. április 28.
Új Skoda Superb típusú személyautók állnak a Központi Szolgáltatási Főigazgatóság garázsában. Mintegy hatszázmillió forint értékben 97 állami felsővezetői gépjárművet cserélnek le alapfelszereltsé
Budapest, 2011. április 28. Új Skoda Superb típusú személyautók állnak a Központi Szolgáltatási Főigazgatóság garázsában. Mintegy hatszázmillió forint értékben 97 állami felsővezetői gépjárművet cserélnek le alapfelszereltségű Skoda Superb típusú autóra. MTI Fotó: Máthé Zoltán
Vágólapra másolva!
Az Egyesült Államokban készül piacra vinni modelljeit a Volkswagen leányvállalata, a Skoda.
Vágólapra másolva!

A legnagyobb európai autóipari konszern, a Volkswagen bemutatja "Strategy 2025" üzleti tervét, melyben nagy hangsúlyt helyez a termék- és marketingstratégia decentralizációjára, az elektromobilitás fejlesztésére és a digitalizációra.

A VW-nek betett a dízelbotrány

A Skoda szóvivője június 6-án, hétfőn bejelentette, hogy a konszern új üzleti tervének keretében fontolóra vette modelljeinek bevezetését általa eddig ki nem szolgált új piacokra, többek között az Egyesült Államokba is. A Skoda terveiről a német Handelsblatt hírportál is beszámolt.

A Volkswagen VW márkájának

eladásai a dízelbotrány tavaly szeptemberi kirobbanása óta eltelt nyolc hónap alatt 10 százalékkal 207 ezerre csökkentek a

z egy évvel korábbi azonos periódushoz képest.

Az USA-ban nincs keresnivalója

Elemzők nem túl bizakodóak az eredetileg a Volkswagen kelet-európai és ázsiai vevőkörnek szánt "olcsó" márkájaként pozícionált Skoda sikerét illetően az Egyesült Államok nagy crossover és SUV modelleket preferáló piacán.

- mondta Frank Schwope, a NordLB elemzője, megjegyezve, hogy az Egyesült Államok piaca túlságosan telített új személygépkocsi modellek befogadásához.

A Skoda betörne az USA-ba Forrás: MTI/Máthé Zoltán

SUV-offenzívát ígért

Az első negyedévben bevételarányos jövedelmezőségét az előző évi 7,6 százalékról saját költségcsökkentési erőfeszítéseinek jövedelmező új modellek bemutatásának köszönhetően 9,3 százalékra javító Skoda azonban eltökéltnek tűnik terjeszkedési szándékában.

A márka SUV-offenzívát ígért be a VisionS koncepció márciusi bemutatásakor

és egy nagy SUV modellt készül leleplezni a szeptemberi párizsi autószalonon. A Skoda mindemellett le is védette a Superb, az Octavia és a Yeti márkaneveket az Egyesült Államokban.