Több mint félmillió új pilótát igényel majd a polgári repülés

Ryanair, repülőgép, pilóta
A pilot waves as a Ryanair plane arrives at Schiphol Airport in Amsterdam, The Netherlands, on October 27, 2015. Irish low-cost airline Ryanair starts a connection between Amsterdam and Dublin. Schiphol is the 194th airport in the network of Ryanair. AFP PHOTO / ANP / REMKO DE WAAL == NETHERLANDS OUT == / AFP PHOTO / ANP / REMKO DE WAAL
Vágólapra másolva!
A polgári légiközlekedés forgalma évről évre dinamikusan nő. Mind több ember választja utazásának eszközéül a repülőgépeket. Gép van, utazó van, most már csak pilótákra van szükség. Belőlük viszont jó sokra.
Vágólapra másolva!

A légiközlekedés globális viszonylatban is fejlődik és erősödik. Az egyik legnagyobb repülőgépgyártónál azt is kiszámolták, hány pilótára lesz szükség ahhoz, hogy a légitársaságok lépést tarthassanak az utasszám emelkedésével - írja a Bloomberg.

Ázsia a sláger

Az egyik legnagyobb repülőgépgyártó, a Boeing kiszámolta, 2036-ig hány pilótára lesz szükség ahhoz, hogy a polgári légiközlekedés mostani fejlődése fenntartható legyen. Előrejelzésük alapján,

az ázsiai térség fejlődése igényli majd a legtöbb új pilótát.

Ázsiába kell majd az új pilóták közel fele Forrás: AFP/Remko De Waal

Várhatóan itt fog, illetve itt kell, hogy munkát kapjon az új pilóták 40 százaléka. A sorban második Észak-Amerika, itt az újak 18 százaléka fog teljesíteni, Európában pedig 17 százaléknyi. A Közel-Keletre 10 százalékot várnak, míg a világ többi részén 15 százalék fog dolgozni.

S hogy mennyi is a becsült létszám?

Annyi, hogy naponta majdnem 90 pilótát kell kiképezni ahhoz, hogy

2036-ra teljesíthető legyen a kalkulált 637 ezres létszám.

Viszonyításképpen: a statisztikák szerint, az USA-ban jelenleg nagyjából 600 ezer ember dolgozik pilótaként, elenyésző számú közöttük a nő.

Több mint 600 ezer új pilóta kell szűk két évtized alatt Forrás: AFP/Bay Ismoyo

Világviszonylatban a pilóták számát egymillióra teszik.

A Boeingnél azt is elmondták, az egyes légitársaságok az elmúlt években összesen több száz milliárd dollár értékben rendeltek gépeket a vállalattól. Tapasztalt pilótából pedig egyre kevesebb akad, így az iparágnak, a gépek mellett, erre a területre is oda kell figyelnie.