Átadták Magyarország legnagyobb komlórakétáját

2019.05.14. 13:37

A Soproni Sörgyár komlórakétája 1800 hektoliter, azaz mintegy 360 ezer korsó sört tud egy fordulóval hidegkomlózni, mindössze 3-4 óra alatt.

Magyar innovációnak, egy hatalmas komlórakétának köszönhetik ízüket a hazai piac egyik legnépszerűbb magyar sörkülönlegességei, a Soproni Óvatos Duhaj termékcsalád tagjai. A Soproni Sörgyár komlórakétája magyar innováció, Kovács Imre, a FlowSystems Kft. tulajdonosa fejlesztette, aki eredeti szakmáját tekintve hajómérnök, de hosszú ideje foglalkozik gyártástechnológiai megoldásokkal az italipar területén.

Képünk illusztrációForrás: Shutterstock

„A komlórakétába külön kerül bele a sör és külön a komló, majd hosszan cirkuláltatjuk őket, és így érnek össze az ízek” – mesélte Kovács Imre, a komlórakéta fejlesztője.

2017-ben, a nagyüzemi sörgyártók közül elsőként a HEINEKEN Hungária lépett ki a lager sörök világából, és vezetett be ale sört, a Soproni Óvatos Duhaj IPA-t. Az akkori váltás az alsóerjesztésű sörökről a felsőerjesztésűekre több beruházást is igényelt, az egyik legnagyobb kihívást a komlórakéta jelentette. „A komlórakéta érkezése előtt, még a Soproni IPA kísérleti fázisában egy használaton kívüli tartályt alakítottunk át Kovács Imrével, és ebben kísérleteztünk az első főzetekkel. Ezeket kóstoltuk meg szakembereinkkel, így választottuk ki a legjobb receptúrát, gyakorlatilag így születetett meg az első Soproni IPA. Ehhez képest óriási változás volt, mikor először kipróbálhattuk a rakétát, és megindult a nagyüzemi termelés” – idézte fel Lehmajer Viktor, a Soproni sörfőzőmestere.

A komlórakéta és fejlesztőjeForrás: Heineken Hungária

„Mindig is nagyon érdekesnek találtam a söripart, sörfőzést, emellett az áramlástechnológiát is, mivel bár sokan nem tudják, de a két téma szorosan összefügg. A tesztelés és fejlesztés során érdekes volt megfigyelni, hogyan viselkedik a komló, mikor lesz a legfinomabb egy hidegkomlózott sör, mennyi ideig és milyen gyorsan érdemes keringtetni a komlórakétában, amely tudomásunk szerint a legnagyobb Európában” – tette hozzá a komlórakéta fejlesztője.

A hajóipar tele van kihívásokkal, ebben a tekintetben nem különbözik a söripartól, ám a méretek és fizikai körülmények miatt kevésbé innovatív terület. Érdekes, hogy annak ellenére, hogy több száz éve főzünk söröket és az alapanyagok kismértékben változtak, a technikai innovációk is nagyban hozzájárultak az új termékek kialakulásához” – mondta el Kovács Imre.