A cégvezetők ezekben a munkakörökben kedvelik a hazudozókat

Woman with long nose. Liar concept. Con Man Artificial White Collar Crime Portrait Girls Women Liar Respect Deformed Dishonesty Fairy Tale Pinocchio Criminal Young Adult Adult Teenager Touching Caucasian Ethnicity Latin American and Hispanic Ethnicity Jus
Woman with long nose isolated on grey wall background. Liar concept. Human face expressions, emotions, feelings.
Vágólapra másolva!
Senki sem szereti a hazugságot, kivéve, ha értékesítésorientált munkahelyen dolgozik - ezt állapította meg a University of Chicago Booth School of Business kutatói által készített tanulmány.
Vágólapra másolva!

A Megtévesztés, mint kompetencia című kutatás megállapította, hogy bizonyos munkaköröknél

a munkáltatók tolerálhatják a hazudozó embereket, sőt el is várhatják azt.

A kutatók arra kérték a kutatási alanyokat, hogy a 32 foglalkozást értékeljenek aszerint, hogy mennyire eladásorientált, vagyis mennyire kell másokat meggyőzni az adott pozícióban arról, hogy azonnal megvásároljanak egy terméket. A kutatásból az derült ki, hogy magas értékesítési fókuszúnak találták az értékesítőket, a befektetési tanácsadókat és a reklámszakmában dolgozókat, míg alacsony az eladási fókusz a tanácsadás, a nonprofit tevékenység és a számvitellel foglalkozók körében.

Ezután a résztvevőknek meg kellett figyelniük hazudozó és becsületesen viselkedő személyeket, például az üzleti útra vonatkozó költségeik közlésénél. A résztvevőket ezután arról faggatták, hogy a hazug vagy a becsületes egyének a sikeresebbek az értékesítés-fókuszú és a nem értékesítés-fokuszú területeken, és melyiküket vennék fel alkalmazottként.

A kutatásban megkérdezettek úgy vélték, hogy a hazudozók jobbak lennének a befektetési, reklámozással kapcsolatos vagy értékesítési munkakörökben.

Még akkor is, ha saját pénzük is lenne a vállalkozásban.

Az értékesítőknél, reklámszakmában dolgozóknál és a befektetési bankároknál kedvelik a munkáltatók a hazudozókat Forrás: Getty Images/iStockphoto/SIphotography/Siphotography

"Megállapítottuk, hogy az emberek nem mindig ítélik el a hazugokat" - mondta Emma Levine Chicago Booth viselkedési tudomány professzora.

- tette hozzá.

Azoknál a vállalkozásoknál, ahol a megtévesztések mérséklésére törekednek, az értékesítésnek ügyfélközpontúnak kell lennie az ügyfél hosszú távú érdekei alapján.

Ez a megközelítés csökkentheti a vezetők hajlamát arra, hogy a hazudozókat kompetensnek tekintsék, és ezzel csökkentsék a kísértést, hogy a hazudozók kulcsfontosságú szerepet kapjanak.

Forrás: Cio.com.au