A cégvezetők ezekben a munkakörökben kedvelik a hazudozókat

2019.06.20. 17:02

Senki sem szereti a hazugságot, kivéve, ha értékesítésorientált munkahelyen dolgozik - ezt állapította meg a University of Chicago Booth School of Business kutatói által készített tanulmány.

A Megtévesztés, mint kompetencia című kutatás megállapította, hogy bizonyos munkaköröknél

a munkáltatók tolerálhatják a hazudozó embereket, sőt el is várhatják azt.  

A kutatók arra kérték a kutatási alanyokat, hogy a 32 foglalkozást értékeljenek aszerint, hogy mennyire eladásorientált, vagyis mennyire kell másokat meggyőzni az adott pozícióban arról, hogy azonnal megvásároljanak egy terméket. A kutatásból az derült ki, hogy magas értékesítési fókuszúnak találták az értékesítőket, a befektetési tanácsadókat és a reklámszakmában dolgozókat, míg alacsony az eladási fókusz a tanácsadás, a nonprofit tevékenység és a számvitellel foglalkozók körében.

Ezután a résztvevőknek meg kellett figyelniük hazudozó és becsületesen viselkedő személyeket, például az üzleti útra vonatkozó költségeik közlésénél. A résztvevőket ezután arról faggatták, hogy a hazug vagy a becsületes egyének a sikeresebbek az értékesítés-fókuszú és a nem értékesítés-fokuszú területeken, és melyiküket vennék fel alkalmazottként.

A kutatásban megkérdezettek úgy vélték, hogy a hazudozók jobbak lennének a befektetési, reklámozással kapcsolatos vagy értékesítési munkakörökben. Még akkor is, ha saját pénzük is lenne a vállalkozásban.

Az értékesítőknél, reklámszakmában dolgozóknál és a befektetési bankároknál kedvelik a munkáltatók a hazudozókatForrás: Getty Images/iStockphoto/SIphotography/Siphotography

"Megállapítottuk, hogy az emberek nem mindig ítélik el a hazugokat" - mondta Emma Levine Chicago Booth viselkedési tudomány professzora. Ehelyett azt gondolják, hogy a hazugok valószínűleg sikeresek lesznek bizonyos foglalkozásokban. Azokban, ahol nagy nyomás van az értékesítésen - tette hozzá.

Azoknál a vállalkozásoknál, ahol a megtévesztések mérséklésére törekednek, az értékesítésnek ügyfélközpontúnak kell lennie az ügyfél hosszú távú érdekei alapján. Ez a megközelítés csökkentheti a vezetők hajlamát arra, hogy a hazudozókat kompetensnek tekintsék, és ezzel csökkentsék a kísértést, hogy a hazudozók kulcsfontosságú szerepet kapjanak.

Forrás: Cio.com.au