A görögországi Pireusz kikötője az Európa és Kína között zajló tengeri kereskedelem egyre jelentősebb tényezőjévé válik. Tavaly ősszel görögországi kikötő tulajdonosa, a Cosco bejelentette, hogy
Pireuszt átalakítja Európa legnagyobb kereskedelmi kikötőjévé, hatszázmillió eurós fejlesztési összeget rendelve mellé.
Rá egy hónapra 15 százalékos részesedést vásárolt a budapesti BILK konténerterminálban, mellyel tovább növelte elkötelezettségét az intermodális forgalom kiszélesítése iránt.
A görög kikötő és Budapest között jelenleg négy nap alatt érkeznek meg a vasúti konténerek,
ez az idő azonban a vasútvonalakat korszerűsítése után két napra csökkenhet majd.
Ehhez sok fejlesztésre van még szükség, de Görögországban már átadták a korszerű, óránként akár kétszáz kilométeres sebességgel is használható vasútvonalat.
Ugyancsak korszerűsíteni kell a vasútvonalat Észak-Macedóniában, bár erre még nincs forrás jelenleg, viszont a szerb szakaszon egészen Újvidékig jól haladnak ezek a munkálatok, ahol alagutakra és völgyhidakra is szükség lesz a megújított vasútvonalon. Szerbiában 2025-ig végeznek a felújítással, beleértve az állomásokat is. Az Újvidékig tartó szakasz kiépülésével folytatják a korszerűsítést a kelebiai magyar határig.
A Budapest-Belgrád vasútvonal magyar szakaszának fejlesztése is megkezdődött július közepén.
Palkovics László innovációs és technológiai miniszter tájékoztatása szerint a beruházás várhatóan 2025-re készülhet el.
Forrás: Magyar Nemzet