Hónapokon belül helyreállhat a kínai turizmus

Kína turizmus
Passengers wait in line on their way back home for the upcoming Chinese Lunar New Year, also known as Spring Festival, at the Shenzhen West Railway Station in Shenzhen city, south China's Guangdong province, 11 February 2018. Chinese transportation authorities on Sunday (11 February 2018) reported a slight drop in the number of trips made during the first 10 days of the annual 40-day Spring Festival travel rush. Chinese people made 732 million trips via railway, road, waterway, and plane from Feb. 1 to Feb. 10, down 3.3 percent year on year, according to the Ministry of Transport (MOT). Spring Festival, or Chinese Lunar New Year, is the most important occasion for family gatherings and falls on Feb. 16 this year. The peak travel period around the festival, also known as "Chunyun," will last for 40 days From Feb. 1 to Mar. 12, as many Chinese people return to their hometowns.
Vágólapra másolva!
Még a nyári szezon előtt talpra állhat a belföldi kínai turizmus a koronavírus-járvány miatti sokkhatás után – mondja az ország legnagyobb turisztikai weboldalának vezetője.
Vágólapra másolva!

Gyors felpattanás várható a kínai belföldi turizmusban, ahogy az ország fokozatosan áll vissza normális üzemmódba a koronavírus-járvány sokkhatása után.

Ennek eredményeként a belföldi turizmus már a nyári üdülési szezon előtt talpra állhat

– mondja az ország legnagyobb turisztikai weboldalának számító Trip.com vezetője.

Jane Sun a CNBC-nek úgy nyilatkozott, arra számít, hogy a vállalata is kiélvezheti majd a talpra állás előnyeit, ahogy a turizmus elkezd visszaállni a normális kerékvágásba. A turizmus egyébként a járvány által leginkább sújtott iparágak egyike.

Sun megjegyzései azzal együtt jöttek, hogy a Trip.com elnöke, James Liang bejelentette, elkezdik újra hirdetni a belföldi utazási lehetőségeket, ahogy egyre enyhülnek az országban a szabad mozgást korlátozó intézkedések. Sun kiemelte, magabiztosak azzal kapcsolatban, hogy néhány hónapon belül talpra áll a belföldi utazási piac a világ második legnagyobb gazdaságában.

Nyárra már talpra állhat a kínai belföldi turizmus Forrás: AFP/Xinhua News Agency/Liang Xu

A Trip.com egyébként a Skyscanner utazási vállalat tulajdonosa, amely az egyik első gazdasági áldozata volt a járványnak – a vállalat ugyanis pont Vuhanból származik. A cég még márciusban jelezte, visszavághatják a vezetőik fizetését annak érdekében, hogy tompítsák a társaság pénzügyi kieséseit.

A cégvezető hozzátette,

ahogy a kínai belföldi turizmus kezd talpra állni, a következő lépés az, hogy szoros kapcsolatot kell fenntartani az ázsiai országok között.

Részben azért, hogy közös erővel sikerüljön visszaszorítani a járványt, részben pedig azért, hogy fokozatosan lehessen tárgyalni bizonyos országokkal (például Szingapúrral, Japánnal vagy Dél-Koreával) arról, hogyan lehet enyhíteni a jelenleg fennálló utazási korlátozásokat.