Ez lett a magyarok kedvenc kávétípusa

Illy, kávé, csésze
Cups of coffee are placed under a percolator in the multimedia classroom at the Illy caffe plant on November 27, 2013 in Trieste. Illycaffč S.p.A. is a worldwide coffee roasting company specialized in the production of espresso. The company was founded by Francesco Illy in 1933 and was later led and expanded by his son Dr. Ernesto Illy. AFP PHOTO / GIUSEPPE CACACE (Photo by GIUSEPPE CACACE / AFP)
Vágólapra másolva!
A magyarok többsége szereti erős kávéval indítani a napot, délután pedig a tejeskávé a legnépszerűbb - derült ki egy friss felmérésből. 
Vágólapra másolva!

A Costa Coffee és a GKI Digital közös kutatásában több mint 2700 személyt kérdeztek meg mindennapi szokásaikról, közülük mintegy 2000-en tartják magukat rendszeres kávéfogyasztónak.

A válaszadók közül minden második

(53 százalék) fogyaszt rendszeresen eszpresszót,

a következő legnépszerűbb kávétípus a tejeskávé (31 százalék) és a cappuccino (30 százalék).

A férfiak leginkább az egyszerű, de sokak szerint a legízletesebb kávét, az eszpresszót isszák: 64 százalékuk mondta, hogy rendszeresen ezt fogyasztja, míg a nők többsége inkább a tejes italokat.
A kutatás szerint korcsoportbeli különbségek is mutatkoznak:

a 18-29 éves korosztályban a legnépszerűbbek a tejes italok,

ők az átlagos 30-31 százaléknál jóval magasabb arányban fogyasztanak cappuccinót (47 százalék) és caffe lattét (46 százalék).

Ébredés utánra valami erőset, délutánra pedig tejeskávét választanak a magyarok Forrás: AFP/Giuseppe Cacace

A napszak is befolyásolja a kávéválasztási szokásokat,

eszpresszót leginkább reggel fogyasztanak a válaszadók: 86 százalékuk iszik egyet rögtön ébredés után,

de délben (39 százalék) és délután (34 százalék) is népszerű ez a változat. Szintén reggel népszerűek az egyéb tej nélküli kávéitalok, mint a doppio, americano vagy az espresso lungo. A délutáni időszak inkább a tejes italoké - ilyenkor fogyasztják a legnagyobb arányban ezeket az emberek.

A válaszadók több mint fele (55 százalék) minőségi kávét fogyaszt, ám ha nagyon muszáj, beéri az átlagossal is. A válaszadók negyede azt mondta, hogy bármit megiszik, a lényeg, hogy kávé legyen - főként a 25-29 évesek körében magas azok aránya (33 százalék), akik így gondolják.

A válaszadók 14 százaléka inkább nem iszik kávét, ha nem minőségi a kínálat - ez különösen az 50-59 évesek körében jellemző, közülük minden ötödik gondolkozik így.