Játékkonzoljának és a felhőalapú szolgáltatásának köszönheti sikerét a redmondi óriás

videójáték, Xbox ONE
Vágólapra másolva!
Kiemelkedő Xbox iránti keresletről jelentett a Microsoft a tavalyi utolsó negyedévre, ami a vállalat összesített teljesítménylét is igen erősen megdobta. Közben az is kiderült, hogy a Starbucks viszont igencsak megszenvedte az elmúlt hónapokat.
Vágólapra másolva!

Az Xbox iránti erős kereslet mellett a Microsoft felhőalapú szolgáltatása, az Azure fűtötte a technológiai óriás tavalyi negyedik negyedéves teljesítményét. A cég összesített bevétele így 17 százalékkal, 43,1 milliárd dollárra ugrott, ami új rekordnak számított – írja a BBC.

A Microsoft vezetője, Satya Nadella kiemelte, a vállalat erősen profitál az éppen tartó digitális átalakulásból.

Hangsúlyozta, a „digitális átállás második hulláma minden vállalatot elér, minden iparágban."

Hasított a Microsoft a negyedik negyedévben Forrás: Picture-Alliance via AFP/Christoph Hardt/Geisler-Fotopres

Az Xbox játékkonzolok eladásai egyébként 40 százalékkal erősödtek a december 31-én véget ért negyedévben, míg az Azure-ból származó bevételek 50 százalékkal bővültek. Előbbi sikerétől elválaszthatatlan, hogy a koronavírus-járvány miatt nagyon sokan kényszerültek otthon maradni, ami felértékelte az otthoni szórakozási formákat. Nem véletlen, hogy az amerikai játékipar egésze is igen jó évet zárt. A Microsoft emellett novemberben jött ki két új Xbox konzollal, ami az ünnepi eladásokat is igen erősen megtámogatta.

A Microsoft játék üzletága ezzel együtt már 5 milliárd dollár értékűre nőtt a tavalyi utolsó negyedévben, ami mindenkori csúcsnak számított.

A gyorsjelentésből kiderült továbbá, hogy a társaság profitja 33 százalékkal erősödött a tavalyi év azonos időszakához képest, elérve a 15,5 milliárd dollárt.

A Starbucks már látja a talpra állás jeleit Forrás: NurPhoto/Mairo Cinquetti/NurPhoto/Mairo Cinquetti

Nem minden nagyvállalat zárta azonban ilyen erősen az évet. A vendéglátóipar, a kiskereskedelem egyes területei vagy az utazási szektor különösen rosszul teljesített a járvány negatív hatásai miatt. Ezt mutatja, hogy a Starbucks kávézólánc keddi gyorsjelentése szerint a cég durván 5 százalékos bevételcsökkenést szenvedett el a tavalyi utolsó negyedévben, 2019 azonos időszakához képest. A vállalat közlése szerint elsősorban az amerikai korlátozások fogták vissza az eladásaikat.

Kínában viszont, ahol már sokkal enyhébben a korlátozások, a társaság 5 százalékos bevétel-növekedést tudott elérni a negyedik negyedévben.

Mindazonáltal a cég vezetése úgy számol, a következő néhány hónapban jelentős javulás jöhet, a kritikusan fontos amerikai piacon is.

Mindeközben a Starbucks nyeresége éves alapon 30 százalékkal, 622,2 millió dollárra csökkent a tavalyi év utolsó három hónapjában.