Elektromos lesz a Ford legendás luxusmárkája

Ford, autógyártó, autó, gyár, gyártósor
CHICAGO, ILLINOIS - JUNE 24: Workers assemble Ford vehicles at the Chicago Assembly Plant on June 24, 2019 in Chicago, Illinois. Ford recently invested $1 billion to upgrade the facility where they build the Ford Explorer, Police Interceptor Utility and the Lincoln Aviator. (Photo by Scott Olson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Ford Motor bejelentette, hogy 2026-ra a híres Lincoln modelljeinek fele már elektromos lesz. Ezzel a Ford folytatja az átállását az elektromos modellekre, de a cég igyekszik figyelembe venni a fogyasztói igényeket is.
Vágólapra másolva!

Újabb lépést tesz a Ford az elektromos autók felé. Az amerikai cég bejelentette, hogy 2026-ra a híres Lincoln luxusmárka modelljeinek fele elektromos lesz – írja a CNBC. A cég azzal tervez, hogy tíz éven belül a portfóliójának minden szegmensében új elektromos modellekkel áll elő.

A vállalat a múlt hónapban jelentette be, hogy felpörgetné az átállást az elektromos járművekre.

Ennek érdekében létre is hoztak egy új átszervezési tervet Ford+ néven, melyet Jim Farley vezérigazgató irányít.

A terv az, hogy 2030-ra a Ford globális eladásainak 40 százaléka már elektromos autókból álljon.

Felpörgeti az elektromos átállását a Ford Forrás: Getty Images/Scott Olson

A Lincoln átalakítása pedig egyértelműen jelzi az amerikai luxusmodellek közti versenyt, különösen, hogy a General Motors bejelentette, 2035-re kizárólag elektromos autókat szeretnének gyártani – ami érinti a legendás Cadillacet is. Jelenleg egyébként se a Lincoln, se a Cadillac nem kínál teljesen elektromos modelleket, vagyis ebben a szegmensben továbbra is a Tesla vezeti a piacot.

A Lincoln elnöke, Joy Falotico nem árulta el, mikorra tervezik a márka 100 százalékos elektromos átállását.

Kiemelte, ez nagyban függ majd a fogyasztói kereslettől, különösen az Egyesült Államokban és Kínában.

Falotico kiemelte, a márkát idővel teljesen elektromossá kívánják alakítani, azonban ennek során azt is figyelembe veszik, hogy a fogyasztók miként alkalmazkodnak az átalakuláshoz.