Az amerikai pénzügyi óriás számos pozitívummal állt elő a biometrikus pénztárgépprogramjának várható sikerének alátámasztására:
A kísérlet ezen a héten indul Brazíliában, São Paulo öt St Marche szupermarketjében,
ahol a vásárlók az üzletekben vagy a helyi partner, a Payface alkalmazásán keresztül regisztrálhatnak a biometrikus fizetésre.
A Mastercard a technológiát Latin-Amerika, a Közel-Kelet, Afrika és Ázsia piacain is bevezetné. Ez része a vállalat azon törekvésének, hogy belépjen az érintésmentes biometrikus technológia piacára, amely a KBV Research adatai szerint 2026-ra várhatóan 18,6 milliárd dollárt ér majd.
A pénzügyi vállalat érvelése szerint amíg egy jelszót könnyedén meg lehet változtatni, a mosolyt és az integetést már nem.
Ha a biometrikus adatokat feltörik, akkor a csalás kockázata lényegesen nagyobb lehet, mint a jelenlegi fizetési módoké.
Az pedig csak hab a tortán, hogy egy kutatás kimutatta: a globális fogyasztók 74 százaléka támogatja a biometrikus technológiát. Polgárjogi csoportok azonban komoly aggályokat fogalmaztak meg az adattárolással és a nyomon követéssel kapcsolatban.